Gå til innhold

er det bra å kjøre amd atlon xp 1800+ på 83C

mr.a

Anbefalte innlegg

biosen min forteller at cpu er 83C... skriften står i rødt :smile:. jeg har testa med temp probe, den viste 85C. er dette sundt?

jeg kjører faktisk cpu uten vifte, med en kjøleblokk... altså blokk :smile: ikke med finner, men bare en stor blokk som jeg limte på under fylla... hadde lite kontroll på hva jeg gjorde. blei tildelt litt artic silver (husker ikke hvem utgave) epoxy, så fant jeg fram en blokk med aluminium (skulle bli vann kjølingsblokk), spruta på :smile:.

men det som er ***** er at **** skapen **** meg i helvete fyrer opp... nærmere ved 83C. *hmm... sensurert* * **** * i * helevete *

noen som vet hvordan jeg kan skille blokka og prosessoren fra hverandre? jeg kan kanskje skaffe et bilde :smile:.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe...

Ifølge AMD sine web sider skal die-temp til XP prosessorene være 95 grader.

Du har jo fortsatt litt i overkant av 10 grader tilgode.

Jeg håper du ikke brukte et alt for godt lim på prosessoren... kan bli vanskelig å fjerne

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-07 21:14, mr.a skrev:

biosen min forteller at cpu er 83C... skriften står i rødt :smile:. jeg har testa med temp probe, den viste 85C. er dette sundt?

jeg kjører faktisk cpu uten vifte, med en kjøleblokk... altså blokk :smile: ikke med finner, men bare en stor blokk som jeg limte på under fylla... hadde lite kontroll på hva jeg gjorde. blei tildelt litt artic silver (husker ikke hvem utgave) epoxy, så fant jeg fram en blokk med aluminium (skulle bli vann kjølingsblokk), spruta på :smile:.

men det som er ***** er at **** skapen **** meg i helvete fyrer opp... nærmere ved 83C. *hmm... sensurert* * **** * i * helevete *

noen som vet hvordan jeg kan skille blokka og prosessoren fra hverandre? jeg kan kanskje skaffe et bilde :smile:.

LOL:-)

Lenke til kommentar

fokkk !!

Fyll + Data = dårlig kombinasjon

vet ikke om dette er en god ide', men legg cpu'en og kjøleren i en antistatisk pose..la den ligge i fyyseren en stund og prøv (FORSIIIIKKKTIG) å brekke av kjøleren

Lenke til kommentar

jeg angrer på det jeg gjorde... big time! jeg kan ikke spille cs!! bare såvidt prøve meg på internet explorer... før PC-en krasjer og flimrer i regbuens farger :smile:.

tar cpuen skade av å kjøres slik? problemet er at "jeg" har satt på en så stor blokk at feste "sveiva" til prossesoren ikke er "tilgjenelig" så jeg får ikke møkka av!! lodde den av? :razz:

håper på noen gode råd!! fungerer den legge i fryseren metoden? da må jeg jo legge hele hovedkorte i fryseren da! :sad:

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, hadde jeg skrudd av hele hovedkortet, lagt det i fryseren over natta og håpet det beste. Eller forresten - hadde jeg vært DEG hadde jeg sikkert spruta på litt mer lim og montert en ENDA større kjøleblokk over den forrige. Dessuten er CS et drittspill - de store gutta spiller Wolfenstein.

Lenke til kommentar

Beklager og måtte si dette!

DOH !!!! IDIOT!!!!

alle vet jo at en amd cpu trenger kraftige vifter, hva **** fikk deg til og lime paa en aliminiums blokk ?! *gasp*

DUH

DUH

DUH

når du klarer og gjoere noe slikt fortjener du og harve den cpuen og det hovedkortet og kjøpe et nytt et.

Men _HVORDAN_ klarte du og finne på noe slikt ? hvordan?

alle vet jo at det ikke går. Til og med far min....

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-07 21:14, mr.a skrev:

det her må være KØDD.....

Lenke til kommentar

kanskje jeg vurderer og selge`n for en veldig billig penge... hovedkort (epox et eller annet) og xp 1800+. funker, men klarer ikke belastning.

tenker jeg skal kjøpe nye MP`er. legge merke til "nye" ikke "ny" :razz: . disse skal jeg skjerme bedre for "alkoholens krefter". noen forslag på hovedkort (dual)?

Lenke til kommentar

det med die-temp på amd varierer som gass..

jeg har hatt min xp oppe i 96 grader, den tålte det.. ikke noe problem.. men skulle sikkert gått over 100 grader før den tok god kveld!

lurer på hva p4 die-tempen er..

har en venn som var oppe i 94 grader

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...