mr.a Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 biosen min forteller at cpu er 83C... skriften står i rødt :smile:. jeg har testa med temp probe, den viste 85C. er dette sundt? jeg kjører faktisk cpu uten vifte, med en kjøleblokk... altså blokk :smile: ikke med finner, men bare en stor blokk som jeg limte på under fylla... hadde lite kontroll på hva jeg gjorde. blei tildelt litt artic silver (husker ikke hvem utgave) epoxy, så fant jeg fram en blokk med aluminium (skulle bli vann kjølingsblokk), spruta på :smile:. men det som er ***** er at **** skapen **** meg i helvete fyrer opp... nærmere ved 83C. *hmm... sensurert* * **** * i * helevete * noen som vet hvordan jeg kan skille blokka og prosessoren fra hverandre? jeg kan kanskje skaffe et bilde :smile:. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hehe... Ifølge AMD sine web sider skal die-temp til XP prosessorene være 95 grader. Du har jo fortsatt litt i overkant av 10 grader tilgode. Jeg håper du ikke brukte et alt for godt lim på prosessoren... kan bli vanskelig å fjerne Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Ifølge amd er max temp på en xp 90º så du har 7º igjen til den dør Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 hva!!!! det forklarer hvorfor jeg ikke kan spille cs... gode råd? Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 21:14, mr.a skrev:biosen min forteller at cpu er 83C... skriften står i rødt :smile:. jeg har testa med temp probe, den viste 85C. er dette sundt?jeg kjører faktisk cpu uten vifte, med en kjøleblokk... altså blokk :smile: ikke med finner, men bare en stor blokk som jeg limte på under fylla... hadde lite kontroll på hva jeg gjorde. blei tildelt litt artic silver (husker ikke hvem utgave) epoxy, så fant jeg fram en blokk med aluminium (skulle bli vann kjølingsblokk), spruta på :smile:.men det som er ***** er at **** skapen **** meg i helvete fyrer opp... nærmere ved 83C. *hmm... sensurert* * **** * i * helevete *noen som vet hvordan jeg kan skille blokka og prosessoren fra hverandre? jeg kan kanskje skaffe et bilde :smile:. LOL:-) Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 fokkk !! Fyll + Data = dårlig kombinasjon vet ikke om dette er en god ide', men legg cpu'en og kjøleren i en antistatisk pose..la den ligge i fyyseren en stund og prøv (FORSIIIIKKKTIG) å brekke av kjøleren Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 jeg angrer på det jeg gjorde... big time! jeg kan ikke spille cs!! bare såvidt prøve meg på internet explorer... før PC-en krasjer og flimrer i regbuens farger :smile:. tar cpuen skade av å kjøres slik? problemet er at "jeg" har satt på en så stor blokk at feste "sveiva" til prossesoren ikke er "tilgjenelig" så jeg får ikke møkka av!! lodde den av? :razz: håper på noen gode råd!! fungerer den legge i fryseren metoden? da må jeg jo legge hele hovedkorte i fryseren da! :sad: Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 den fryser metoden funker med en skjermkortkjøler, men er ikke sikker på om kjernen til en cpu tåler det. fryser man den ned blir jo limet sprøtt, dersverre skjer det samme med cpu-kjernen : Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 mener du at cpuen blir mos hvis jeg drar av under fryseren? Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 det er det jeg ikke vet, er ikke sikker på om limet er sterkere en mestene til kjernen Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hadde jeg vært deg, hadde jeg skrudd av hele hovedkortet, lagt det i fryseren over natta og håpet det beste. Eller forresten - hadde jeg vært DEG hadde jeg sikkert spruta på litt mer lim og montert en ENDA større kjøleblokk over den forrige. Dessuten er CS et drittspill - de store gutta spiller Wolfenstein. Lenke til kommentar
cyberklad Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Beklager og måtte si dette! DOH !!!! IDIOT!!!! alle vet jo at en amd cpu trenger kraftige vifter, hva **** fikk deg til og lime paa en aliminiums blokk ?! *gasp* DUH DUH DUH når du klarer og gjoere noe slikt fortjener du og harve den cpuen og det hovedkortet og kjøpe et nytt et. Men _HVORDAN_ klarte du og finne på noe slikt ? hvordan? alle vet jo at det ikke går. Til og med far min.... Lenke til kommentar
TheTurboMan Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 21:14, mr.a skrev:biosen min forteller at cpu er 83C... skriften står i rødt :smile:. jeg har testa med temp probe, den viste 85C. er dette sundt?jeg kjører faktisk cpu uten vifte, med en kjøleblokk... altså blokk :smile: ikke med finner, men bare en stor blokk som jeg limte på under fylla... hadde lite kontroll på hva jeg gjorde. blei tildelt litt artic silver (husker ikke hvem utgave) epoxy, så fant jeg fram en blokk med aluminium (skulle bli vann kjølingsblokk), spruta på :smile:.men det som er ***** er at **** skapen **** meg i helvete fyrer opp... nærmere ved 83C. *hmm... sensurert* * **** * i * helevete *noen som vet hvordan jeg kan skille blokka og prosessoren fra hverandre? jeg kan kanskje skaffe et bilde :smile:. det her må være KØDD..... Lenke til kommentar
ripset Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Klart dette bare er KØDD med STORE bokstaver. BUUUSTED !!!!! ;-D Lenke til kommentar
i-am Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Råder deg til og bare slite av blokka (uten fryseboks) Vis dete er alvor og ikke kødd :smile: Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 dette er ikke kødd!!!! jeg skal prøve fyrse metoden i dag. kanskje jeg stikker bort på komplett og kjøper nytt... :smile: noen som er interisert i skraphaugen? :smile: seriøst? Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Er interessert jeg =) Hvis den faktisk funker og jeg får den for VELDIG billig penge... mail meg på [email protected] hvis du mener det.... Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 kanskje jeg vurderer og selge`n for en veldig billig penge... hovedkort (epox et eller annet) og xp 1800+. funker, men klarer ikke belastning. tenker jeg skal kjøpe nye MP`er. legge merke til "nye" ikke "ny" :razz: . disse skal jeg skjerme bedre for "alkoholens krefter". noen forslag på hovedkort (dual)? Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 det med die-temp på amd varierer som gass.. jeg har hatt min xp oppe i 96 grader, den tålte det.. ikke noe problem.. men skulle sikkert gått over 100 grader før den tok god kveld! lurer på hva p4 die-tempen er.. har en venn som var oppe i 94 grader Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Hvorfor ikke prøve å kjøle alu-blokka? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå