Tranceformation Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 Hei. Har akkurat kjøpt en Samsung TV, Q90t. Når jeg streamer Elitserien via Discovery sin app, så hakker det litt i bildet innimellom. Linjen på nettet er fin, har også kablet linje inn, så alt med nett er ok. Har også slått av kontrastforsterker. er det noen andre som opplever lignende? Kan det bare være noe med Discovery Plus sin sending? Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 Jeg har opplevd det samme på mine foreldres Samsung Q80R. Det skjer selv under en NRK nyhetssending. De har Altibox-dekoder, usikker på om det er dekoderen eller TVen sin skyld, men alt av auto-prosessering er slått av på tven Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 12. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2021 Lurer på hvorfor det skjer. Kjedelig med slik hakking.. har også merket at dersom jeg ser på Netflix, naturprogram, så er det veldig bra video i 4K. Men det er akkurat som bildet blir lysere og mørkere av seg selv, som om noen skrur opp eller ned et lys.. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 12. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2021 Ser at det skjer når det kommer på tekst, altså subtitles Lenke til kommentar
NULL Skrevet 18. mai 2021 Del Skrevet 18. mai 2021 Anbefaling her vil være å starte å slå av en del av den bildeprosesseringen som er påslått by default. Forundrer meg fortsatt over hvorfor samsung har dette aktivt, når resultatet gjerne blir så utrolig dårlig.... Har selv en Q-LED 2020-modell som var helt jævlig med standardoppsett. Etter å ha slått av noen av bildeprosesseringsfunksjonene, ble det langt bedre. 1 Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 20. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2021 Hvilke funksjoner slo du av, og i hvilken bildemodus? Hvilken modus tror du er best til sport? Ser noen ganger at ballen plutselig kan hakke, så flyter bildet fint igjen Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 20. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2021 NULL skrev (På 18.5.2021 den 9.55): Anbefaling her vil være å starte å slå av en del av den bildeprosesseringen som er påslått by default. Forundrer meg fortsatt over hvorfor samsung har dette aktivt, når resultatet gjerne blir så utrolig dårlig.... Har selv en Q-LED 2020-modell som var helt jævlig med standardoppsett. Etter å ha slått av noen av bildeprosesseringsfunksjonene, ble det langt bedre. Har du oppskriften på oppsettet? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 21. mai 2021 Del Skrevet 21. mai 2021 8 hours ago, Tranceformation said: Har du oppskriften på oppsettet? Google 😉 Jeg søkte etter modellserien (altså eks Samsung Q80R) og "calibration" eller "recommended settings" elns, og fant flere websider med tips. 1 Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 21. mai 2021 Del Skrevet 21. mai 2021 12 hours ago, Tranceformation said: Har du oppskriften på oppsettet? https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q90-q90t-qled/settings 1 Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 26. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2021 Så denne linken, men jeg får fremdeles ikke flyt i bildet. Det er visst et kjent problem..dessverre.. https://eu.community.samsung.com/t5/tv/samsung-2020-series-tv-motion-judder-stutter-frame-rate-firmware/td-p/2006495 https://www.avforums.com/threads/samsung-2020-qled-series-tv-motion-judder-stutter-frame-rate-firmware-bug-glitch.2311975/ Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 De som tester tv i dag, tester ikke hvor bra enkelte apper fungerer i de forskjellige tv med forskjellige operativsystemer. Som Discovery appen som er ganske ny… Samtidig så er det nok forskjell på «kvalitet» av Internett som ikke har noe med hastighet å gjøre… Hadde det ikke vært det, så hadde ikke så mange klaget på strømmetjenester, mens andre ikke har noen problemer med samme tjeneste… Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 26. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2021 Kjell Olaf Winther skrev (1 time siden): De som tester tv i dag, tester ikke hvor bra enkelte apper fungerer i de forskjellige tv med forskjellige operativsystemer. Som Discovery appen som er ganske ny… Samtidig så er det nok forskjell på «kvalitet» av Internett som ikke har noe med hastighet å gjøre… Hadde det ikke vært det, så hadde ikke så mange klaget på strømmetjenester, mens andre ikke har noen problemer med samme tjeneste… Det er det som gjør det så vanskelig. Det kan være så mye som utgjør en forskjell..f.eks nå, så ser jeg Europaliga-finalen på TV2, og det er ingen problemer med bildet(til min lettelse). Er vel det at dårlige sendinger, og det andre som du nevner, som gir utslaget Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Greia er jo at alle disse appene må «skreddersys» til X-antall TV hos Samsung, LG osv. Og hvis det ikke gjøres skikkelig, så kan det bli problemer. Og vi har jo nå hatt ca. 5 år med 4K/UHD TV, og en haug med nye tv hvert år siden…. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Greier ikkje å like Samsung. Ser folk klager på de gang på gang. leds som slutter å virke, bilder som hakker, osv. Foretrekker Panasonic når det gjelder TV. Dårlig UI, men nydelig TV. 1 Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 27. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2021 aomt skrev (22 timer siden): Greier ikkje å like Samsung. Ser folk klager på de gang på gang. leds som slutter å virke, bilder som hakker, osv. Foretrekker Panasonic når det gjelder TV. Dårlig UI, men nydelig TV. Hvilken tv har du? Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 30. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg bruker Twe Boks fra Canal Digital, men merker veldig tydelig hakking i bildet på Eurosport. Kan det stilles inn noe på dekoderen, som til 50/60 hz for å ordne dette? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 2. juni 2021 Del Skrevet 2. juni 2021 Tranceformation skrev (På 12.5.2021 den 23.28): har også merket at dersom jeg ser på Netflix, naturprogram, så er det veldig bra video i 4K. Men det er akkurat som bildet blir lysere og mørkere av seg selv, som om noen skrur opp eller ned et lys.. Prøv å sett Local Dimming til low. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 2. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2021 MrMarbles skrev (8 timer siden): Prøv å sett Local Dimming til low. Takk det hjalp, satt også tv i standard, noe som gjør at det ikke er noe merkbart lenger. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 3. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2021 Her er problemet på Eurosport..se videoene. FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 5. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2021 Fant en interessant YouTube-video. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå