AfterGlow Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 Kritiske sårbarheter i Adobes programvare utnyttes allerede av hackere Lenke til kommentar
snafu0601 Skrevet 14. mai 2021 Del Skrevet 14. mai 2021 Ufattelig at Adobe har overlevd helt til nå med historisk mange sårbarheter. Acrobat Reader jo bare ett av produktene til Adobe, men det går igjen i hele produktporteføljen. Eksempel: https://www.cvedetails.com/product/497/Adobe-Acrobat-Reader.html?vendor_id=53 Personlig har jeg brukt Sumatra PDF som har 6 sårbarheter i samme periode som Acrobat Reader har hatt 298! 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 15. mai 2021 Del Skrevet 15. mai 2021 On 5/12/2021 at 7:00 PM, AfterGlow said: Kritiske sårbarheter i Adobes programvare utnyttes alltid av hackere Here, fixed it for you. Man kan jo skjønne at produsenter av operativsystemer alltid er under angrep - og svakheter fra Microsoft blir oftest utnyttet. De har mye å ta kontroll på der. Det er naturlig at svakheter i nettlesere blir angrepet, og sammen utgjør også det en stor andel. Og at Java blir kjørt hardt, skjønner man. Nødvendig programbibliotek med endeløse angrepsvektorer. Men akkurat Adobe, der føler jeg vel at hackerne får litt for fritt spillerom uten at samfunnet får så veldig mye igjen for det. Noen hundgamle plugins og visningsprogramvare for et dårlig definert formatteringsspråk fra Xerox-tiden. I bytte mot at de lekker passordene mine og kun patcher når de blir tvunget av andre. Det viktigste de har bidratt med, er å få jobbet inn aksepten for høyt prisede programvareabonnement. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå