Redaksjonen. Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 Elektrisk Harley lanseres under eget navn – ny modell i sommer Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 Føler ikke at dette blir noen hit blant 50-60 åringene 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 2 hours ago, kremt said: Føler ikke at dette blir noen hit blant 50-60 åringene Det er nok poenget. Harley trenger å utvide kundebasen sin. 😛 3 Lenke til kommentar
4ZOOWZKB Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 Skal vi nå nullvisjonen om antall drepte og skadede i trafikken så må en nok dessverre forby motorsykler. Det eller å måtte sette ned fartsgrensen til 40. Velg selv Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 (endret) 4ZOOWZKB skrev (15 timer siden): Skal vi nå nullvisjonen om antall drepte og skadede i trafikken Forskjellen på en visjon og et mål er at et mål skal være realistisk oppnåelig, mens en visjon trenger ikke være det. En visjon er bare en retning man jobber i, uten å noen sinne komme i mål. Så nei, det er ingen som tenker at vi realistisk skal nå nullvisjonen. Spørsmålet er bare hvor mye vi skal innskrenke friheten på ymse områder for å komme litt videre i riktig retning. Innskrenkningen må stå i stil til hvor langt videre man kommer. Jeg tror forbud mot motorsykler sitter lengre inne enn generell kriminalisering av alkohol og tobakk, som tross alt tar langt flere liv årlig. Endret 13. mai 2021 av Simen1 5 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 4ZOOWZKB skrev (1 time siden): Skal vi nå nullvisjonen om antall drepte og skadede i trafikken så må en nok dessverre forby motorsykler. Mye hadde vært gjort om motorsykkel ble tatt mer hensyn til i designfasen av vei. Og bedre autovern. 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 13. mai 2021 Del Skrevet 13. mai 2021 kremt skrev (22 timer siden): Føler ikke at dette blir noen hit blant 50-60 åringene Vel, jeg sikler ihvertfall på Livewire. Hadde håpt på å fått prøvekjørt den på åpen dag/prøvekjøring sist det var, men da var den ikke med likevel. Og i året som har vært, har disse arrangementene stort sett blitt avlyst, og tur til butikk har jeg av samme årsak ikke gjort. Men håper det blir anledning i år. Rekkevidden er dog noe begrenset, så det blir jo en bysykkel mer eller mindre, og ikke noe langturssykkel. Men det passer mitt bruk greit. Skal jeg lengre vekk, tar jeg elbilen. Men vurderer samtidig om jeg skal bytte bilen i en Opel Zafira e-Life som kan fungere som weekendcamper, og da kunne ta med en el-MC som livewire for nærområdekjøring. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. mai 2021 Del Skrevet 13. mai 2021 Er ikke poenget med HD at lyden er 90%? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mai 2021 Del Skrevet 13. mai 2021 kremt skrev (1 minutt siden): Er ikke poenget med HD at lyden er 90%? Joda. Det er nok en viktig grunn til at HD mener disse ikke hører hjemme under HD-merkevaren. Litt sånn som andre bilkonsern har delt inn i flere merkevarer ment for ulike markedssegment. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. mai 2021 Del Skrevet 13. mai 2021 (endret) Kanskje prisen etter "rebranding" ikke blir like heftig som alt det står H-D på? Lov å håpe. H-D assosierer jeg ihvertfall med tunge kromdrog med 100+ år gammel "teknologi". Men sett i forhold til vekt så er vel prisen rett. Får mye stål og krom for pengene.. 🤪 LiveWire er teknisk sett bedre enn Zero SR, men at den skal koste 100k mer er vel litt i overkant. Setter de ned prisen og nye kunder som ikke har noe forhold til H-D som merke kan det jo hende at det selges flere LiveWire. Endret 13. mai 2021 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 13. mai 2021 Del Skrevet 13. mai 2021 TL1000S skrev (2 minutter siden): Kanskje prisen etter "rebranding" ikke blir like heftig som alt det står H-D på? Lov å håpe. H-D assosierer jeg ihvertfall med tunge kromdrog med 100+ år gammel "teknologi". Men sett i forhold til vekt så er vel prisen rett. Får mye stål og krom for pengene.. 🤪 LiveWire er teknisk sett bedre enn Zero SR, men at den skal koste 100k mer er vel litt i overkant. Den er teknologisk bedre laget men allikevel ikke så mye bedre. Setter de ned prisen og nye kunder som ikke har noe forhold til H-D som merke kan det jo hende at det selges flere LiveWire. Harley har et sterkt merkenavn, så er vel ikke å legge skjul på at endel av prisforskjellen ligger der. Så føler jeg og at Zero er i en litt annen klasse, så det er naturlig at Harleyen har en viss prisforskjell pga det. Skal jeg tippe, så er kanskje 60 K pga merkenavnet og 40 K pga sykkeltypen. 1 Lenke til kommentar
mixtape Skrevet 13. mai 2021 Del Skrevet 13. mai 2021 Hadde en blodtrimma Kawa 400, den var bra. Men, den elektriske saken var bedre, rett fra Kina. og så tok den fyr og brant ned hele uthuset. Det var ikke morro. For å si det sånn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. mai 2021 Del Skrevet 13. mai 2021 2 hours ago, Snowleopard said: Harley har et sterkt merkenavn, så er vel ikke å legge skjul på at endel av prisforskjellen ligger der. Så føler jeg og at Zero er i en litt annen klasse, så det er naturlig at Harleyen har en viss prisforskjell pga det. Skal jeg tippe, så er kanskje 60 K pga merkenavnet og 40 K pga sykkeltypen. Håper de hører på deg 😜 Må innrømme at jeg har sansen for LiveWire og vurderte å kjøpe for en tid tilbake. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. mai 2021 Del Skrevet 13. mai 2021 4ZOOWZKB skrev (På 12.5.2021 den 21.23): Skal vi nå nullvisjonen om antall drepte og skadede i trafikken så må en nok dessverre forby motorsykler. Det eller å måtte sette ned fartsgrensen til 40. Velg selv Så lenge de bare dreper seg selv så er målet nådd. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. mai 2021 Del Skrevet 18. mai 2021 kremt skrev (På 13.5.2021 den 16.46): Er ikke poenget med HD at lyden er 90%? Blir vel sagt om Harley at de er den mest effektive måten å omdanne bensin til støy... 😄 Men HD lever av "image". Og el.motorsykkel ødelegger imaget som HD bygger merkevaren sin på. Så det beste for HD er nok å skille ut el.motorsykler (som jo er framtiden - like it or not) i et eget separat merke. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå