Gå til innhold

Fujitsu Siemens Amilo D1840 er denne bra?

MrJaz

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe bærbar maskin og har sett litt på Fujitsu Siemens Amilo D1840 til

12995,- på ukens tilbud hos Komplett.

Er dette en bra maskin,skal brukes til bilderedigering,da jeg tar en del bilder med digital kamera.Hvordan er den til spill,film,batteri tiden og blir den varm.Og ser den har kortleser,til hvilke sort kort? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min blir litt varm, men ikke noe ubehaglig. Nå når det er litt kaldt er det bare deilig :) Den modellen du ser på blir vel ikke så varm som min ettersom prosessoren er litt treigere.

Batteritiden er vel rimelig dårlig hvis du bruker den heavy. Jeg har ikke testet å se hvor mye batteri jeg kan få ut av den ettersom jeg alltid har strømkabelen i.

Kortleseren tar vel de fleste kort. Står sikkert spesifisert på komplett sine sider eller i testen som barbara.no har gjort.

Funker vel fint til film også.

Spill har jeg ikke noe av så det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Har samme modell selv, eneste som er å utsette på den er at under heavy-spillbruk blir den ofte litt varm, og at batteritiden ikke er så mye å skryte av. Men dette er jo problem generelt blant bærbare med desktop cpu, det er mulig å venne seg til dette, og jeg tenker ikke noe spesielt over dette lenger.

Av ytelse kan jeg si at den drar absolutt alle dagens spill på maks grafikk så det suser, har til dags dato aldri sett bedre spill-bærbar enn denne fra Fujitsu-Siemens, spesielt med tanke på prisen. Film er også en nytelse med widescreen-skjermen, og jeg har aldri opplevd noe som helst problemer med program som ikke fungerer bra på widescreen-skjermen. Har ikke gjort så mye bilderedigering med den selv, men det vil forundre meg noe veldig om ikke det skulle fungere helt topp. Kan egentlig ikke annet enn å anbefale maskinen på det høyeste, som jeg har gjort i flere tråder før. Denne maskinen fikk meg til å selge min stasjonære og har ikke lengtet tilbake...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Som sakt, det kommer jo helt ann på hva du har som hensikt å bruke den til. Som alle vet, er ikke bærbare maskiner egnet å spille på, de har en dårlig skjærm, og suger totaltsett uten stasjonær skjærm, mus og tastatur. Hadde det vært mitt valg, så ville jeg ha gått etter hardisk kapasitet, og batteritid. Bare gi ****** i hvor rask den er og hvor godt skjærmkort den har.

Belive me, når jeg sier at det suger å spille på bærbare maskiner..

yeye, tilslutt vil jeg bare ønske deg lykke til i letingen.. :thumbs:

Lenke til kommentar

Denne maskinen suger på ingen måte til å spille på, og i alle fall ikke fordi den har en dårlig skjerm, skjermen er mer enn bra nok til å spille på!!

Kortleseren tar en del kort, husker ikke hvilke, men tar ikke xD, noe som irriterer meg kraftig, men kommer jo helt an å på hva du har selv. Maskinen (i alle fall ikke den jeg har 3Ghz) blir i alle fall aldri ubehagelig varm, ikke det minste.

Den lager litt lyd til tider, dersom du sitter i et helt stille rom, lesesal osv, men i et vanlig klasserom eller stue hvor TVen er på osv legger man ikke merke til det. Batterilevetiden suger, men det vet man jo når man kjøper en slik maskin. Spilte fullskjerms film med skjermen skrudd helt ned på svakeste, alikevel varte den ikke mer enn 1time og 10 min. Kongemaskin til det meste av tyngre operasjoner, widescreen er digg når du venner deg til det, men skal du har en å skrive på osv velg centrino, denne maskinen er jo temmelig stor og tung for bærbar å være (selv om den ikke er det for vanlig skrivebordsbærbar).

Lenke til kommentar

Beklager NoWaX, men det er jeg helt uenig i. Har spilt mange spill på min, alt fra FPS, Racing, Strategi, og har aldri syntes dette har vært noe problem i det hele tatt på min bærbare. Hvis du helt ærlig påstår at skjermen "suger", lurer jeg på hvilke(n) bærbar(e) du har fått disse inntrykkene fra. Jeg kan si meg enig i at for noen år siden kunne man absolutt ikke kjøpe bærbar pc beregnet for mye spill-bruk. Men dette er ikke tilfellet med dagens bærbare. Ja, det er annerledes å spille spill på den bærbare pc'en. Men har aldri synes at dette er et problem. Faktisk tvert i mot, i mange spill virker det som en fordel med krystallklar widescreen-skjerm, og det virker av og til som man faktisk blir mer "inne" i spillet, spillene kommer litt nærmere på en når man sitter på en bærbar pc. Er tastaturet/mus et problem, er det jo ikke noe verre enn å koble til eksternt heller. Husk, dette er min mening, men jeg vet om flere som synes det samme.

Jeg gikk fra min stasjonære spill-pc på grunn av Amilo D1840. Det var en P4 2,4@2,7, 512 Ram, Radeon 9800 og en Samsung DiamonTron 19" 959 NF skjerm. Og jeg har ikke angret et sekund.

Sannsynligvis ville du vel si at dette var dine egne synspunkter på saken, men når du ikke skriver det i innlegget kan de som leser få et generelt dårlig intrykk, noe de i stedet selv bør erfare. Så jeg sier bare, alt som står fram til nå er min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...