Gullars Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hei Eg tenkte at eg skulle gjera eit forsøk på å gå over frå MS Explorer og Outlook Express til Opera. Det første som slår meg, er at dette faktisk ser svært så bra ut Men eg har likevel eit problem: Eg prøvte å overføra mail-innstillingane frå outlook til opera, men dette gjekk ikkje så bra. EG har 7 mail-profilar, og x antal mapper som posten blir fordelt i. Opera henta då inn all posten til kvar brukar (altså x7), og fordelte det ikkje i mapper. Det blei til samans ein innboks på 30 000 filer. Eg konkluderte med at eg skal fjerna all denne mailen, og heller nytta outlook dersom det er noko eg må gå tilbake for å sjå på. Altså berre bruka Opera til ny mail. Men korleis kan eg då sletta alle desse mailane?? Eg har ikkje tenkt å sletta 30 000 mailar éin og éin, men finn ikkje ut kor dei er lagra på maskina. Er det nokon som kan hjelpa meg? Eg har prøvd å avinstaller Opera, og deretter installera det på nytt, men alle meldingane forblir der. Går utifrå at det er nokon som kan dette... Lenke til kommentar
pekle Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Gå til Help ->About Opera Litt nede på sida står det kva som er Mail directory. Kan slette heile mappa. Sannsynlegvis ligg det under C:\Documents and Settings\dittbrukarnavn\Application Data\Opera\Mail eller noko slikt. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 kan du ikke bare merke alle sammen med shift da og slette hele bunchen på en gang? Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Gå til Help ->About OperaLitt nede på sida står det kva som er Mail directory. Kan slette heile mappa. Sannsynlegvis ligg det under C:\Documents and Settings\dittbrukarnavn\Application Data\Opera\Mail eller noko slikt. tusen takk for hjelpa dei låg under documents & settings Lenke til kommentar
diversity Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 offtopic: går det an å bruke Opera som leser for Hotmail? lastet ned opera idag for å teste dette, etter å ha hørt så mye bra... og ville da heller bruke opera som mail klient.. vet at outlook har hotmail støtte.. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Er det muleg å få MSN Messenger til å fungera saman med Opera? Slik at samtaleboksane blir opna i Opera? Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Endå eit spørsmål angåande mail: I Outlook Express var det noko som heitte meldingsreglar (eller noko slikt). Med denne funksjonen kunne eg bestemma kor meldingane skulle leggjast utifrå emnefeltet, avsendaren osv. Har ikkje Opera denne funksjonen, eller er det berre eg som ikkje finn han? Lenke til kommentar
cnav Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hei! Epostleseren (M2) i Opera støtter kun POP- og IMAP-protokollene, Hotmail bruker http-protokollen. Opera har heller ikke støtte for MSN. De hadde støtte for ICQ i tidligere versjoner, men stoppet denne da ICQ-protokollen hele tiden ble forandret. Regner med at det er av samme grunn de ikke legger inn støtte for msn. Den siste beta-versjonen, 7.50, har støtte for IRC, men jeg har ikke testet denne. Eposten i Opera lagres i en stor database, som gjør at en ikke trenger mapper. I stedet har man forskjellige visninger (pekere om du vil). Hvis du ser lenger ned på epost-panelet, så ser du blant annet Aktive kontakter. Her legges alle som du mottar epost fra eller sender epost til. Klikker du på en av disse, så vil du få opp alle eposter fra denne personen. Det samme gjelder Vedlegg, flagg som du setter på eposten (Markeringer), Epostlister og Aktive tråder. Du kan også lage egne visninger som filtrerer på emne, avsender, meldingstekst osv. Dette gjør du ved å høyreklikke på Visninger i epost-panelet, velg så Ny visning. En ny mappe dukker opp, gi denne et navn. Høyreklikk på den og velg Egenskaper. Så velger du filter. Her er det bare å legge inn de reglene som eposten skal sorteres etter, så vil denne visningen hele tiden peke til epostene som oppfyller reglene. Jeg anbefaler deg å lese forklaringen på epostleseren, som du finner under Hjelp > Innhold > Epost. (Når du først er inne i hjelp-menyen, så anbefaler jeg deg å lese om musebevegelser under Mus, jeg digger dem ) Lurer du på noe mer, så finner du stort sett alt i forumet til Opera. Lykke til Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 tusen takk for bra svar. fekk det med mailen til å fungera fint no. har berre positivt å seia om opera til no det hadde vore fantastisk viss dei kunne lagt inn msn messenger, icq og irc. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 offtopic: funker det å sette opera som standard klient istedenfor IE, men skifte tilbake senere? er litt py hvis jeg går lei.. ja, msn støtte i opera hadde vært fett Lenke til kommentar
cnav Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 offtopic: funker det å sette opera som standard klient istedenfor IE, men skifte tilbake senere? er litt py hvis jeg går lei.. Det er bare å trykke på ALT + P, så åpner du innstillinger. Velg "Forhåndsvalgt program". Så er det bare å velge de filtypene og protokollene som Opera skal være standard program for. Angrer du, så er det bare å velge Verktøy > Alternativer for Internett i IE. Velg så Programmer-tabben og trykk på knappen nederst (heter Gjenopprett web innstillinger el.) Lykke til Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 men det finst ingen "uofisielle" plugins? (tenkjer då spesielt på msn...) Lenke til kommentar
cnav Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Det tviler jeg sterkt på, har aldri hørt om noe sånt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå