Gå til innhold

Forskjellig Spenning På Vifte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... men står det "endast 12V" så bör du utgå ifrån att du får problem vid lägre spänningar.

Detta gör inte så mycket eftersom de fläktar det gäller då är högpresterande (= högljudda) och därför inte intressanta för tystare tillämpningar.

/Olle

Lenke til kommentar

Alle vifter eg har vore borti kjører fint på 7-30V (eit par som ikkje starter på 7V). Men all bruk på over 12V er på eget ansvar.

Ei vifte som klarer 12V klarer også 7V. Dersom du har vifter i kabinettet så er det jo kjekt med viftestyring da det kan bli ganske med støy når du får eit par stk.

Lenke til kommentar
Alle vifter eg har vore borti kjører fint på 7-30V (eit par som ikkje starter på 7V). Men all bruk på over 12V er på eget ansvar.

Ei vifte som klarer 12V klarer også 7V. Dersom du har vifter i kabinettet så er det jo kjekt med viftestyring da det kan bli ganske med støy når du får eit par stk.

Det er dette som var den opprinnelige tankegangen min, men måtte bare vere helt sikker.

Viftestyringen er ikke laget skikkelig enda, har bare noen brytere for av-på. holder på å lage en viftestyring som ligger i en CD-ROM, enklere å holde styr på...

btw: har elfa noen reostater som med lav nok motstand til å variere viftene? Er ikke sikker på hva slike reostater/potensiometer heter på elfa..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...