Gå til innhold

AMD eller Intel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

???!!! :p Alle vet jo at Mac har de beste og mest utrolige videoredigeringsprogram :D Mac'en har den beste ytelsen når det gjelder videoredigering, og jeg tror faktisk at en G3 kan måle seg med en Intel P4 2.8 ghz når man snakker om videoredigering.... Prøv en Mac og du vil bli skjokkert... :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
???!!! :p Alle vet jo at Mac har de beste og mest utrolige videoredigeringsprogram :D Mac'en har den beste ytelsen når det gjelder videoredigering, og jeg tror faktisk at en G3 kan måle seg med en Intel P4 2.8 ghz når man snakker om videoredigering.... Prøv en Mac og du vil bli skjokkert... :D

Det var å dra det ubeskrivelig langt. En G3 er nærmest ubrukelig til redigering, mens en P4 2.8 GHz er konge. 2.8 GHz banker G4 også, mens single G5 også skal slite. Prøv en G3 mac og du vil bli sjokkert over hvor treigt den går. Det utsagnet var tåpelig.

Enig med toretors, G3 er ubrukelig.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Jeg har en P4 2.8 ghz 800FSB selv jeg, og fattern har en gammel iMac G3 :D Kan innrømme at den ikke når opp når det gjelder spill o.l, men snakker du videoredigering er kongen :cool: Testet dem på samme film og program, og skal si at alt glidde som bare f*** :p Da må vel jeg kunne si at Apple Macintosh er "the machine who was, is and will remain the best" når det kommer til video redigering.... Har du iheletatt en Mac selv?! :mad: Du har vel ikke vært borti videoredigering engang....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har du iheletatt en Mac selv?! :mad: Du har vel ikke vært borti videoredigering engang....

Var det til meg? Vel, jeg arbeider med videoredigering nesten daglig. Bruker en G4 maskin nesten daglig. Den er helt kurrant å redigere på, men jeg foretrekker den stasjonære P4 2.53 GHz jeg har hjemme. I fjor satt jeg på G3 maskin hele skoleåret og arbeidet med diverse Adobe programmer i tillegg til videoredigering. Å arbeide med film er det jeg lever for, så å anta at jeg ikke har vært borti videoredigering blir direkte tåpelig.

Så jeg støtter deg ikke (blir overrasket hvis noen andre gjør det også) i at en G3 slår en P4 2.8 GHz i videoredigering. Hvilket program du testet du på dem da? Premiere?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Testet dem på samme film og program, og skal si at alt glidde som bare f*** :p

Bare synd Final Cut ikke finnes i pc-versjon da. Vi slår strek her, blir altfor Off topic.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jo, jeg har til PC'n jeg :D.... / <------ Der er streken din du :p

Eh, nei, du har ikke Final Cut til pc'n din.

Det er ikke meningen å starte en ny "diskusjonskrig", men jeg har hørt at hvis du driver med filmredigering så er AMD bedre. Er dette sant? Greit med kun JA/NEI svar! Skal drive litt med filmredigering, og må bare vite om dette bare et dumme rykter 

Det kommer litt an på hvilket program du skal bruke. Flere brukere på Adobe sitt forum er mer eller mindre frustrerte fordi AMD funker heller dårlig til Premiere. Etter hva jeg har lest her på forumet skal det visst funke bra med Premiere. Uansett, skal du redigere hadde jeg gått for Intel om du ikke vil knalle til med en 64bits cpu. Hvis du er åpen for alt er en Apple maskin med Final Cut Pro et bra alternativ.

Lenke til kommentar
AMD:

Kraftigere enn Intel noe som er bevist på flere tester
Er best på spill noe som er dokumenterti forhold til Intel
Gir mest for pengene i forhold til Intel prosessorer.

Det er kankje ikke de aller største forskjellene, men AMD er iallefall dokumentert bedre på spillfronten og mht ytelse i forhold til pris :thumbup:

Go [b]AMD[/b] :thumbs:
Lenke til kommentar

I dette tilfelle gir AMD ikke mest igjen for pengene. Det gjør Intel. Men det spørs hvor mye penger du har til rådighet. Hvis du ikke har så altformye penger til rådighet, kjøp en Intel, hvis du vil bruke noen kroner på det, kjøp en G5. Hvis du kjøper G5 ville jeg ventet til den blir oppgradert mest sansynlig den 24Jan. Da har de gått over til 90mn. Og du vil få en bedre pc for mindre penger. Det er ikke uten grunn at mac anses å være et ledene firma i video redigerering

Og min nick er Macfan= mac vifte for de som ikke har fått det med seg :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
I dette tilfelle gir AMD ikke mest igjen for pengene. Det gjør Intel.

Det er jeg enig i. Det er kanskje "bevist" at AMD gir mest ytelse i spill for pengene, men til redigering leder fortsatt Intel, på pc markedet selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...