simenss Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Det er ikke meningen å starte en ny "diskusjonskrig", men jeg har hørt at hvis du driver med filmredigering så er AMD bedre. Er dette sant? Greit med kun JA/NEI svar! Skal drive litt med filmredigering, og må bare vite om dette bare et dumme rykter Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Det er jo bare å lese noen tester, for det er nok av dem! Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Kanskje lurt å få høre hvordan AMD/Intel-prossesor du hadde tenkt deg En intel P4 3 ghz slår jo så klart en amd XP 2 ghz..... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 De testene jeg har lest har nesten uten unntak konkludert med at videoredigering (rendring osv.....) håndteres best med en Intel P4. En 2,8 GHz'er ville nok ha gjort underverker. Men like viktig er at du har rask og stor harddisk (evnt. flere), og plenty RAM. Hvordan de nye AMD'ene (FX osv...) er til dette vet jeg ikke..... Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Det er ikke meningen å starte en ny "diskusjonskrig", men jeg har hørt at hvis du driver med filmredigering så er AMD bedre. Er dette sant? Greit med kun JA/NEI svar! Skal drive litt med filmredigering, og må bare vite om dette bare et dumme rykter p4 er mye bedre i videoredigering en p4 3.2 slår amd64 3400+ og fx51 i de fleste tilfeller innen videoredigering,musikk og 3d rendring + at HT er bra og ha når man skal rendre lange filmer så kan man gjøre noe annet også imens den driver med og rendre Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Alle vet at skal du drive med videoredigering så velg en Mac! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 jeg har AMD og den er god til filmredigering, men jeg vet ikke om den er bedre Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Ta en P4 2.8C du, Anandtech oppsummerte den siste CPU testen sin (3400+ vs røkk) med noen ganske bra pris/ytelse diagrammer - P4 2.8C eller A64 3000+ er igrunn det det står mellom, stort sett gjevn men på videoredigering er det likevel ingen tvil. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Her ber vi om bråk ser jeg... Anbefaler 3,4GHz Prescott eller AMD64 3000+ (prescott hadde jeg valgt) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 en 2,8c vil være et ypperlig valg til videoredigering. husk å velg skikkelig hdd i samme slengen. Lenke til kommentar
Term Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 vel det jeg har hørt er at intel sånn generalt sett er best i rendring og regneoperasjoner. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 en 2,8c vil være et ypperlig valg til videoredigering.husk å velg skikkelig hdd i samme slengen. ...og nok minne, min. 1GB. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 OKKOKK Skrevet 06/01/2004 : 21:14 Alle vet at skal du drive med videoredigering så velg en Mac! Det er et sannhetens utsagn yes............ Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Som tidligere sakt, bruk en mac! Prossesoren i en mac (G5) er ikke raskere, men de fleste programmer har 64bits støtte, så den kicker ass av både Intel, og AMD. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 gjesp, er det ikke på tide at mac-fanatikerne legger lokk på saken ? Lenke til kommentar
aschj Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Videoredigering er jo et område eid av mac. Da skal du dog bare drive med videoredigering og ikke så mye annet. Jeg ville gått for P4 2.8c som noen over sa. Endret 6. januar 2004 av aschj Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 jeg hadde kjøpt en amd ikke fordi den er så sinnsykt mye bedre til akkurat filmredigering men fordi den gir mere igjen for pengene enn det intel gjør. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 ThomasM Skrevet 06/01/2004 : 21:50 gjesp, er det ikke på tide at mac-fanatikerne legger lokk på saken ? Det er ingen fanatikere her far.......... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 fan er forkortelse for fanatiker... hence the name, macfan Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Macfan = Mac- vifte........... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå