Limbeck Skrevet 11. mai 2021 Del Skrevet 11. mai 2021 Så nå skal jeg også prøve meg på dette. Et enkelt spørsmål. Kan en node koble seg mot en annen node eller må den kobles til ruteren? Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 11. mai 2021 Del Skrevet 11. mai 2021 Det kommer an på. Unifi kan iallfall det. Men du bør være klar over at så lenge du ikke har dedikert bakchaul så vil tilgjengelig hastighet halveres for hvert hopp. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 11. mai 2021 Del Skrevet 11. mai 2021 Nå er det egentlig ikke noen "fast standard" på hva et mesh-wifi-nettverk skal være og hvordan det skal fungere. I definisjonen av et mesh-nettverk vil man jo i utgangspunktet kunne si at nodene vel hele tiden skal gjøre vurderinger på hva som vil være den beste ruten gjennom nettverket. Når det gjelder "daisy-chain" av mesh-aksesspunkter, så er det en del løsninger som ikke støtter det. I noen tilfeller har det ikke vært støtte i starten, men at støtten har kommet etter hvert. I hvert fall når det gjelder en del rimeligere/enklere løsninger, har jeg inntrykk av at en god del ikke støtter det. Som NVIDIAsucks sier, vil slik kjede av mesh-aksesspunk vil kunne ha kraftig påvirkning på ytelsen. I hvor stor grad ytelsen påvirkes kan være avhengig av om det er en løsning med dedikert radio for backhaul-trafikk. Er det kablet backhaul blir situasjonen en annen. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 11. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2021 (endret) Jeg gikk for Google nest wifi. 3 pack Endret 11. mai 2021 av Limbeck 1 Lenke til kommentar
kUaMooMoo Skrevet 11. mai 2021 Del Skrevet 11. mai 2021 13 hours ago, Limbeck said: Jeg gikk for Google nest wifi. 3 pack Kjører det selv. Meget fornøyd Lenke til kommentar
cacb Skrevet 13. mai 2021 Del Skrevet 13. mai 2021 (endret) On 5/11/2021 at 9:24 AM, Limbeck said: Jeg gikk for Google nest wifi. 3 pack Jeg har ingen erfaring med den, men hos meg er Google ikke aktuelle. Jeg gikk for TP-Link M9+ med 3 noder ifjor og har ikke angret på det. Det har kommet et par oppgraderinger av firmware underveis og oppgraderingene går smertfritt. En fordel med M9+ er at alle enhetene er identiske, hvilken som fungerer som ruter avgjøres ved hvilken som er koblet mot model/hjemmesentral. Man kan benytte både kablet og trådløs backhaul. Det viktigste er at det er dønn stabilt på min 500/500 fiberlinje. Endret 13. mai 2021 av cacb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå