Gå til innhold

6600 med Belkin 100m BT dongle...

JRF

Anbefalte innlegg

Har en 6600 som jeg omsider begynner å få skikk på etter mye trøbbel med MMS og annet... Det som gjenstår nå er å få den koblet sammen med min PC så jeg slipper å legge inn 400 tlf manuelt fra min gamle 6310i.

Har leita på webben, lest ALT jeg har kommer over av info om dette men det funker fortsatt like dårlig. Har Belkin BT dongle (100m) som finner 6600, jeg får pairet dem, jeg har til og med sett at det er liv i mRouter, sågar har den koblet til 6600 men akk bare i 2 sekunder før forbindelsen blir brutt...

Noen tips eller bytte BT dongle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mulighet for å bytte, og er villig til det, så kan jeg trygt anbefale Dlink Bluetooth Adapter som du kan få kjøpt fra www.mpx.no

Har du da noen problemer, kan du alltids spørre meg... Selvom jeg enda ikke har opplevd noen feil selv...

Når det gjelder selve spørsmålet ditt, må jeg innrømme at dette virker ukjent. Spesielt da du pepeker at du får liv med mRouter, men bare for et par sekunder eller så.

Dermed vil jeg henvise til mitt første forslag, hvor jeg først og fremst anbefaler bytte av Bluetooth dongle/adapter...

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det jeg vil at du skal prøve på er å finne et bilde på maskinen din, høyreklikk på bildet, finn et sted i menyen der det står send til, gå til bluetooth....maskinen vil (antaglivis) finne mobilen å sende den over....

prøv også andre vei.....(mobil --> pc)

tror det skal løse problemet :ermm:

Edit: si ifra om det løser problemet...

Endret av haddis
Lenke til kommentar
Når det gjelder selve spørsmålet ditt, må jeg innrømme at dette virker ukjent. Spesielt da du pepeker at du får liv med mRouter, men bare for et par sekunder eller så.

Jeg kobler PC'en sammen med 6600 med den tilhørende softwaren til Belkin. Jeg får laget seriellport og når btlinken er opprettet ser jeg at mRoutersymbolet beveger seg, for så vise at tilkoblingen er vellykket i ett sekund for så å koble fra igjen... Får derfor ikke brukt PC Suite i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Det jeg vil at du skal prøve på er å finne et bilde på maskinen din, høyreklikk på bildet, finn et sted i menyen der det står send til, gå til bluetooth....maskinen vil (antaglivis) finne mobilen å sende den over....

prøv også andre vei.....(mobil --> pc)

tror det skal løse problemet :ermm:

Edit: si ifra om det løser problemet...

Jeg får sendt filer fra Pc'en til tlf men ikke omvendt... Får beskjed "Kan ikke koble til"... Jeg får heller ikke brukt PC Suite da jeg ikke er tilkoblet ifølge mRouter... Hmmm

Lenke til kommentar
Har en 6600 som jeg omsider begynner å få skikk på etter mye trøbbel med MMS og annet... Det som gjenstår nå er å få den koblet sammen med min PC så jeg slipper å legge inn 400 tlf manuelt fra min gamle 6310i.

Har leita på webben, lest ALT jeg har kommer over av info om dette men det funker fortsatt like dårlig. Har Belkin BT dongle (100m) som finner 6600, jeg får pairet dem, jeg har til og med sett at det er liv i mRouter, sågar har den koblet til 6600 men akk bare i 2 sekunder før forbindelsen blir brutt...

Noen tips eller bytte BT dongle?

Belkin 100 meter donglen er ikke noe bra med N6600.

Jeg har den selv og får alltid avbrutt forbindelse visst jeg overfører store mengder data.

Hvordan gikk det med MMS'en din ? Hva var det som var galt ?

Lenke til kommentar
Hvordan gikk det med MMS'en din ? Hva var det som var galt ?

Et eller annet som måtte ordnes inne hos Chess. De måtte "oppdatere" abonnementet mitt visstnok... Etter dette gikk det veldig bra... Trodde det bare var å kjøre på jeg...

Jeg får prøve å bytte BT adapteret mitt idag... Jeg dra til Los Angeles neste onsdag og jeg MÅ ha telefonboka overført fra min 6310i før den tid...

Veit jeg har spurt før men har noen testa MMS der borte? Veit at AT&T har MMS nå men er det ikke slik at 6600 bruker en annen form for filoverføring? Vedder det ene øyet mitt på at de ikke har fått oppdatert nettet sitt der borte... USA er ikke så langt framme som vi tror mht mobilteknologi... Jeg ble overrasket over hvor "lite" mobilteknologi interesserer "Average Joe"...

Endret av JRF
Lenke til kommentar

Jeg får prøve å bytte BT adapteret mitt idag... Jeg dra til Los Angeles neste onsdag og jeg MÅ ha telefonboka overført fra min 6310i før den tid...

Hmm.. Regner med at du trenger flere enn de 200 tilgjengelige plassene på Chesskortet? Du kan jo også alltids ty til 'gode gamle' Ir, ved å kjøpe et slikt adapter midlertidig. Dette sammen med Outlook og Nokia PC Suite fungerer jo.

Lenke til kommentar
si meg, hvorfor gadd du kjøpe 100m BT, når 6600 begrenser seg til 10m rekkevidde?

Av den enkle grunn at det var den eneste donglen de hadde inne da jeg kjøpte tlf og at selgeren garanterte at den virket prikkfritt sammen med tlf... Noe som da altså ikke er tilfelle...

Lenke til kommentar

Altsaa det er ikke noe galt med Belkin bluetooth 100 meter, den fungerer knirkefint med Sony Ericsson telefon som T610 osv men den fungerer daarlig med min 6600.

Det har ikke noe med addapteren men med telefonen til Nokia, noe som desverre er alt for vanlig med seare/daarlige Nokia telefoner

Lenke til kommentar

Begynner å få alvorlige mistanker om det er noe galt med min telefon... Har byttet ut Belkin med eMagic (som jeg leste et annet sted i forumet funket prikkfritt med 6600) men har fortsatt akkurat de samme problemene.. Får ikke koblet 6600 sammen med Pc'en. mRouter viser at den kobler til, så ER den koblet til, så kobler den fra og det er det... Begynner å bli DYKTIG lei nå... Får returnere adapteret og bestille Dlink... Hvis ikke det funker kaster jeg telefonen i veggen!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...