Gå til innhold

Hvordan funker denne?

Anathema

Anbefalte innlegg

God kveld.

Jeg har kjøpt meg [url="http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=CCBA4P&toc=3870"] denne [/url] kjøleren til mitt 9600XT.

Der fulgte det med noen minnekjølere i kobber til å feste på minnet på skjermkortet.

De skal vistnok festes med en dobbelsidig teip, som også fulgte med.

Jeg kan ikke fårstå hvordan dette skal kunne hjelpe til med å kjøle ?

Forklar meg . :p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men den festes jo med dobbelsidig teip som er c 2 mm tykk.

Dette gjør at kobbret ikke er i kontakt med brikken i det hele tatt!

Derfor skjønner jeg ikke hvordan den kan kjøle når den ikke er i kontakt med kobbret.

Det burde du kanskje ha sagt i den første tråden. Ser ikke ut til at noen forsto deg før du skrev det. Uansett så vil det jo være en anelse isolerende, men tapen er laget av et materiale og har et lim som er utviklet for å kunne lede bort varme. Det høres kanskje litt utrolig ut, men det er faktisk tilfellet at det finnes stoffer som er ikke-metallisk og kan lede varme.

Lenke til kommentar
jo takk :p !

Men den festes jo med dobbelsidig teip som er c 2 mm tykk.

Dette gjør at kobbret ikke er i kontakt med brikken i det hele tatt!

Derfor skjønner jeg ikke hvordan den kan kjøle når den ikke er i kontakt med kobbret.

Det er nok termisk tape som leder varme relativt bra. Termisk lim eller litt lim i hjørnene og goop smurt på resten er imidlertid å foretrekke.

Lenke til kommentar
kjøpte den til mitt sapphire radeon 9600 pro (ef-ed.), og den passa såvidt (vet egentlig ikke om den har ordentlig kontakt med vpu, siden kortet ikke gikk inn i agp porten med en gang etter montering.. :dontgetit::roll:

Jeg vil gjette at den står klemt fast i PCI-porten som er rett under under AGP-porten. Kjøp nå heller Artic Cooling's GPU-kjøler for ATI-kortene. Kan dessverre ikke legge ut link nå siden MP er nede for øyeblikket.

Lenke til kommentar
God kveld.

Jeg har kjøpt meg denne kjøleren til mitt 9600XT.

Der fulgte det med noen minnekjølere i kobber til å feste på minnet på skjermkortet.

De skal vistnok festes med en dobbelsidig teip, som også fulgte med.

Jeg kan ikke fårstå hvordan dette skal kunne hjelpe til med å kjøle ?

Forklar meg . :p

9600XT = ATI kort,

på info om kjøleren står det at den passer til NVIDIA kort

og det står ikke noe om ATI.

bør vel kanskje undersøkes nærmere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...