peterjohn Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Hei, Hvis kona er gravid med tre måneder og hvis det er ikke mulig noen tid å ta bussen til fastlegen eller til svangerskap kontroller til andre sted med dårlig bus forbindelser, kan vi få taxi dom er dekker med helse tjenester ? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Jepp, både fastlegekontoret og alle helseforetak har tilgang til et elektronisk system der man kan revidere transport. Man betaler egenandel. Har du frikort betaler du ingen ting. I fjor sommer var jeg på vandretur langt inne i Gudbrandsdalen og hadde behov for legehjelp. Da det verken gikk buss eller tog der jeg var - ringte jeg tilbake til legevakten som rekvirerte taxi til meg. Siden jeg hadde frikort betalte jeg heller ingen ting. Lenke til kommentar
peterjohn Skrevet 12. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2021 Men hvis det er nødvendig å ha en taxi til lege enn vi må betale først og få pengene tilbake etterpa eller alltid legesneter må bestille taxi for oss ? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 Det beste er å få lege/legevakt til å bestille taxi for deg. Da betaler du kun egenandel for turen. Man kan vel sende reiseregning i etter tid visst du betaler selv, men der er jeg litt usikker på om du vil få dekket hele beløpet. Jeg tror de opererer med faste takster pr kilometer og den er jo da endel lavere enn hva taxi koster pr kilometer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå