Gå til innhold

Binding eller ikke binding?

Anbefalte innlegg

hei,

Må ha ny telefon siden jeg bare har hatt jobbtelefon, og skal nå bytte jobb. Får vel sansynligvis ny jobbtelefon men har lyst på en privat telefon med et nummer som jeg har for all framtid...

Greia er at jeg har et Sense abb. fra gammelt av men har rotet bort kortet.

Er Sense fortsatt greit eller kan jeg like godt kjøpe en telefon med binding(tenker på SE Z600 :dribble: ) og bytte operatør i samme slengen.

Hvis Sense fortsatt er en grei operatør tror jeg bare at jeg ordner et nytt kort og kjøper da enten en telefon som er låst til Sense eller kjøper en til full pris.

Hva om jeg kjøper en telefon med den beste sponsingen? Er det super dumt selv om jeg ikke er av den typen som hverken bytter telefon eller operatør annet enn når jeg må? :dontgetit:

--

MachZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det selges en god del bindiger for tiden, jeg vet ikke om alle som inngår en slik avtaler tenker på alle aspektene med dette...

1. hva koster tlfen når den er ferdig "nedbetalt" ?

2. du mister tlfen etter ei uke og må kjøpe ny tlf på fullpris

3. hva gjør du om noen måneder ? muligens ikke råd til å ha det abb ?

4. evt overdragelser er låst...

Lenke til kommentar

Så lenge abbonementet ikke er dyrt så hadde jeg gjort det... om du alikavel skal ha det abb.

men det å betale 200 i abb.avgift hver måned i et år for å få en billig tlf... -NEI

... Jeg kjøpte akkurat en ny tlf med binding til Young Talk.. Det er helt kurrant for meg, i og med at det er dette jeg bruker uansett...

Lenke til kommentar
det selges en god del bindiger for tiden, jeg vet ikke om alle som inngår en slik avtaler tenker på alle aspektene med dette...

1. hva koster tlfen når den er ferdig "nedbetalt" ?

2. du mister tlfen etter ei uke og må kjøpe ny tlf på fullpris

3. hva gjør du om noen måneder ? muligens ikke råd til å ha det abb ?

4. evt overdragelser er låst...

Hei,

1. Som sagt så er jeg ikke typen som skifter telefon veldig ofte. Abb. må jeg jo ha så hva de 50-100 kr går til gir jeg egentlig bæng i.

2. Hmm, men det må man vel uansett? Mister du en telefon så må du jo betale full pris ikke sant?

3. Om noen mnd så har jeg nok fortsatt råd til et abb. Har ikke annen telefon(dvs fast telefon osv), så det er jeg avhengig av.

4. Den skjønte jeg ikke helt... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Abo må man ha uansett, så hvorfor ikke bare kjøpe en rimelig telefon med abo. Dessuten så er pengene mer verdt nå eller over 12 el 18 mnd, så man kan også kalle den en rentefri nedbetaling på telefonen.

Å kjøpe tlf over nettet er jeg skeptisk til. Hva gjør man når telefonen klikker? Da må man sende den inn å greier, eller dra til et service verksted selv.. Alt har sin pris.

Lenke til kommentar

hei..

i desember bestilte jeg en mobil med tele2 mobil abb.

når jeg regna ut 49; ganger 18 mnd + 199; innmelding, ble det BILLIGERE enn mobilen uten abbet!

dette var på siba.no

så en skjelden gang lønner det seg faktisk.. serlig tele2 på siba.. men ikke tele2 pluss abbet!!! da ble mobilen dyrere enn utsalgspris.

Lenke til kommentar
Du tjener høyst sannsynlig mest på å kjøpe et billig abonnement (chess f.eks), og kjøpe en mobil fra en databutikk, uten binding. Det er ikke til å komme bort i fra.

Hmm, okay da har jeg følgt rådet ditt.

Har skaffet meg et Chess Move abonnement, så får jeg bare vente til SE får ut fingeren og greier og pushe på med flere Z600 til butikkene...

--

smaug

Lenke til kommentar

Mente at jeg hørte for en stund siden at tele-operatørene ikke lenger fikk lov til å binde kundene sine i 18 måneder, men ser jo at flere fortsatt opererer med halvannet års binding.

Andre som har hørt om dette, og eventuellt vet når det blir en slutt på det ?

Lenke til kommentar

Det som er omtalt som dyre abb, gjelder vel også for hva det koster å bruke det.

Ikke bare mnd.avg. må regnes med til totalkostn.

Telefoner med bindingstid er/og blir avbetalings-avtaler. Det er jo som kjent dyre løsninger.

Teleselskapene skal tene penger.

Det er ikke noe tvil om at det er billigere å kjøpe telefonen uten binding, og velge det abb. som gir den billigste totalkostn. i forhold til ringemønster.

Lenke til kommentar
det er bare å ta vare på pakklista så får du reparert den hos et lokalt verksted... (=

Viss man kjøper f.eks en SonyEricsson z600 på nettet, f.eks Forbrukershop.no. Så finner man ut at man vil oppgradere fw på den. Må man da sende telefonen inn til et spesielt verksted eller til forbrukershop, eller kan man levere den inn til f.eks Commit Molde, og så sender de den videre (så vidt jeg veit, har ikke Commit Molde sørvis på SE), uten at det koster meg noe?

Lenke til kommentar
Abo må man ha uansett, så hvorfor ikke bare kjøpe en rimelig telefon med abo.

Poenget er at abonnemene til operatørene som binder telefoner er dyre. Hvis du kjøper et billig abonnement i stedet, har du spart inn igjen pengene på ringing/sms ganske fort.

Kjøper du en forholdsvis dyr telefon, så tjener du jo faktisk på å ta det med binding. Som SirHartge sier så blir jo pengene mindre verd år etter år, slik at de 140 kronene du betaler i år, kanskje ikke er like mye om ett år som nå.

Jeg kjøper som regel "dyrere" telefoner, og da kjøper jeg avogtil med binding, så lar jeg bare sim kortet ligge, og betaler de regningene som kommer. Er helt kurant synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...