Simen1 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg har tidligere hadd dual-view med ulik oppløsning med andre skjermkort, men nå har jeg problemer med å få det til å virke. Dvs. Det fungerer til dels, men oppløsningen vil ikke la seg stille ulikt på de to skjermene. Hvorfor fungerer det ikke? Info: Skjermkort: Abit Siluro Nvidia Geforce4 Ti4200 Driver: Nvidia Detonator versjon 6.14.10.4523 Skjerm på VGA utgang: Eizo F56 (Max 1280x1024 @ 75Hz) Skjerm på DVI-utgangen med DVI->VGA adapter: Hitachi ??? 15" LCD (Max 1024x768 @75Hz) OS: Windows XP SP1 Og et sprøsmål til: Hvorfor må jeg inn på "Display Properties -> Settings -> Advanced -> Geforce4 Ti4200 -> Nview" for å sette opp dual-skjerm? Det har jo vært så mye enklere før da jeg så begge skjermene under "Display Properties -> Settings". Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 har ikke så mye peil, men kanskje du kan prøve programet som de tester her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=97752 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg har tidligere hadd dual-view med ulik oppløsning med andre skjermkort, men nå har jeg problemer med å få det til å virke. Dvs. Det fungerer til dels, men oppløsningen vil ikke la seg stille ulikt på de to skjermene. Hvorfor fungerer det ikke? Info: Skjermkort: Abit Siluro Nvidia Geforce4 Ti4200 Driver: Nvidia Detonator versjon 6.14.10.4523 Skjerm på VGA utgang: Eizo F56 (Max 1280x1024 @ 75Hz) Skjerm på DVI-utgangen med DVI->VGA adapter: Hitachi ??? 15" LCD (Max 1024x768 @75Hz) OS: Windows XP SP1 Og et sprøsmål til: Hvorfor må jeg inn på "Display Properties -> Settings -> Advanced -> Geforce4 Ti4200 -> Nview" for å sette opp dual-skjerm? Det har jo vært så mye enklere før da jeg så begge skjermene under "Display Properties -> Settings". Egentlig skal begge monitoren finnes under "Display Properties -> Settings". Merkelig at bare den ene er der, kan det være at windows ikke finner den ene, mens skjermkortdriverene finner begge? AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Tusen takk begge to. Jeg plagdes en god stund før det viste seg at alt som skulle til var en restart. Så nå fungerer alt som det skal og jeg finner begge skjermene i "Display Properties -> Settings". Forresten et genialt program dinside har testet der. Det skal klart legges i arkivet mitt over nyttige programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå