Emma A Fjeld Skrevet 9. mai 2021 Del Skrevet 9. mai 2021 (endret) Hei! Jeg driver å vurderer om jeg skal kjøpe meg en playstation eller noe som kan være gøy å drive med under corona og regnværsdager, jeg har sett litt på playstation 4 - men har ikke noe særlig peiling på hva som er bra og ikke bra Men så finnes det også andre typer playstation, hvilken type synes dere er best? Og er det noen spill som kan spilles både alene og med flere typ som buzz spillene var? Hensikt med å kjøpe playstation er mest for å ha noe å gjøre med både venner og familie, men også alene. Endret 10. mai 2021 av Emma A Fjeld Lenke til kommentar
Spill&Dill Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Emma A Fjeld skrev (10 timer siden): Hei! Jeg driver å vurderer om jeg skal kjøpe meg en playstation, har sett litt på playstation 4 Men hvilken type synes dere er best? Og er det noen spill som kan spilles både alene og med flere typ som buzz spillene var? Hensikt med å kjøpe playstation er mest for å ha noe å gjøre med både venner og familie, men også alene. Personlig så ville jeg ikke kjøpt PS4 nå med mindre du får en brukt billig....aller helst Pro.Ville heller spart opp penger og kjøpt PS5 når den blir lettere å få tak i.Men jeg vil ha det nyeste og beste hele tiden så mulig vi er helt forskjellige der Men går du for PS4 så ville jeg absolutt valgt Pro utgaven. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Det er vel strengt tatt bare to typer; Den vanlige førsteutgangen og pro-utgaven som er kraftig forbedret. Det finnes en slim-versjon også men denne skal ha ganske lik innmat som den første versjonen. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Playstation 4 Slim er ganske grei: Best pris på Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB Spillkonsoller - Sammenlign priser hos Prisjakt Et alternativ kan være Xbox Series S: Best pris på Microsoft Xbox Series S 512GB Spillkonsoller - Sammenlign priser hos Prisjakt Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 ilpostino skrev (37 minutter siden): Det er vel strengt tatt bare to typer; Den vanlige førsteutgangen og pro-utgaven som er kraftig forbedret. Det finnes en slim-versjon også men denne skal ha ganske lik innmat som den første versjonen. Blir feil å sammenligne ps4 slim med Ps5, eneste forskjell omtrent er pro versjonen har VR briller støtte omtrent. Da slim er nok lite egnet for det. Muligens ps4 pro er bedre på 4k en slim men forskjellene er nok større med ps5 og ps4 slim. Da man er lås i 30 bilder i sekundet 4k med pro. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 (endret) LMH1 skrev (1 time siden): Blir feil å sammenligne ps4 slim med Ps5, eneste forskjell omtrent er pro versjonen har VR briller støtte omtrent. Da slim er nok lite egnet for det. Muligens ps4 pro er bedre på 4k en slim men forskjellene er nok større med ps5 og ps4 slim. Da man er lås i 30 bilder i sekundet 4k med pro. Atter en gang drar du inn noe som er OT. TS spør om hvilke forskjellige versjoner av PS4 som finnes og jeg nevner forskjellige versjoner av PS4. Hvorfor drar du inn PS5? edit: PS5 er så å si umulig å få tak i om dagen. Jeg er usikker på om det er derfor TS ser etter PS4 men det er ikek dumt å ha en PS4 enn så lenge. Endret 10. mai 2021 av ilpostino 2 1 Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 2 hours ago, LMH1 said: Blir feil å sammenligne ps4 slim med Ps5, eneste forskjell omtrent er pro versjonen har VR briller støtte omtrent. Da slim er nok lite egnet for det. Muligens ps4 pro er bedre på 4k en slim men forskjellene er nok større med ps5 og ps4 slim. Da man er lås i 30 bilder i sekundet 4k med pro. Er nå flere spill en pro kjører i 60 kontra en vanlig utgave pluss en har mulighet å gjøre mer grafiske settings i noen spill. gammel artikkel, sikkert noen mer oppdaterte der ute fra i år men en pekepinn uansett. Hatt begge versjoner selv og ville aldri gått for en vanlig utgave, det er litt for store forskjeller. https://www.gamesradar.com/ps4-pro-confirmed-games-list/ Så sier meg enig i å eventuelt prøve å få en ps5 eller i det minste en pro. Om du ikke er en som spiller noe særlig eller bryr deg om det er 30 eller 60 fps så gå for en brukt ps4 siden de ikke koster allverdens, kjøp etter bruk og lommeboka til syvende og sist. 😊 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Hva med Nintendo Switch heller? Playstation/Xbox-markedet er ikke i en ideell situasjon akkurat nå. De gamle modellene er på vei ut og de nye modellene er dyre og vanskelige å få tak i. Nintendo Switch er derimot midt i sin syklus, så den er billigere, enklere å få tak i og har flere spill per dags dato enn PS5/Xbox Series X. Vanskelig å gi veldig gode råd når vi ikke vet hva du liker, men det kan jo virke som om du ikke har så mye erfaring med spillkonsoller og da kan en Switch passe ypperlig. Ikke for å "dømme" pga kjønn, men kona likte Animal Crossing veldig godt som et enspillerspill og så har du mange gode multiplayer-/partyspill på Switch (Mario Kart, Overcooked, Mario Party osv.). Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 (endret) Emma A Fjeld skrev (14 timer siden): Hei! Jeg driver å vurderer om jeg skal kjøpe meg en playstation eller noe som kan være gøy å drive med under corona og regnværsdager, jeg har sett litt på playstation 4 - men har ikke noe særlig peiling på hva som er bra og ikke bra Men så finnes det også andre typer playstation, hvilken type synes dere er best? Og er det noen spill som kan spilles både alene og med flere typ som buzz spillene var? Hensikt med å kjøpe playstation er mest for å ha noe å gjøre med både venner og familie, men også alene. Noen spesielt grunn til at det er PlayStation du vil ha? Grunnen til at jeg spør er pga om det ikke er det så vil jeg heller anbefale en Xbox Series S eller evnt storebroren SeriesX og abonnere på Xbox Game Pass for tilgang til et stort utvalg spill. Endret 10. mai 2021 av LarZen Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 2 minutes ago, LarZen said: Noen spesielt grunn til at det er PlayStation du vil ha? Grunnet til at jeg spør er pga om det ikke er det så vil jeg heller anbefale en Xbox Series S eller evnt storebroren SeriesX og abonnere på Xbox Game Pass for tilgang til et stort utvalg spill. Er nå en mer fan av Sony sine spill men synes det er et godt poeng der, en Xbox series s kan være et godt alternativ med game pass. Kanskje mest fornuftig hvis du ikke vet hva du vil ha så får en litt for pengene. Nintendo er et alternativ men er nå endel kvinner som menn som liker litt mer variasjon av spill i tiden vi lever i så kommer an på spill du liker også. Kanskje greit å si noen favoritt spill og sjangre. Har du en god pc så kobler du den på tv og bruker gamepass der, Xbox blir ubrukelig om du har en god pc så er et moment der også. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 vampyrica skrev (2 timer siden): Om du ikke er en som spiller noe særlig eller bryr deg om det er 30 eller 60 fps så gå for en brukt ps4 siden de ikke koster allverdens, kjøp etter bruk og lommeboka til syvende og sist. 😊 Man merker litt forskjell fra ps4 old til Slim men foreløpig er vel ikke last of us 2 særlig mye bedre, så er vel også problemene en del forsterker etc ikke er 4k og man mangler dobbel hdmi uttak eller displayport, for er noen eldre skjermer som kun har 4g 30 hz det er en del spillere om nedgraderer til full hd. Forskjellen i spillopplevelsen må vel tas med siden tror ikke man lett ser forskjell i blindtest. Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Nja, tror nok de fleste ser godt forskjell på 30 og 50-60 fps. Grafisk om en velger å spille 60 fps med lavere resolution er ofte ikke merkbart men kommer sikkert an på tv og hvor god oppskalering den har også som et lite moment. 30 fps er et hakkete bildet uansett hvor godt implantert utviklere har gjort det så innlevelsen blir nå bedre med flyt i bildet når det nesten ikke er merkbart om en spiller maks oppløsning 30 kontra 60, men nå vet jeg ikke hvordan tv folk sitter med, hvordan oppskaleringen fungerer, ja, er jo litt tekniske momenter men uansett så får en tenke hva slags spill en vil spille. Har man en god pc så er Xbox ubrukelig, vil man spille masse forskjellig til en billig penge så er Xbox med gamepass en god ting, er ikke 4K så nøye passer det godt med en series s, om en liker ps4 ekslusive så gå for ps4, litt mer annen sjanger av spill for interesserte Nintendo. Er ikke så mye å gå utifra fra trådstarter men selv liker jeg PlayStation, om noen år hvis det kommer endel gode ekslusive til Xbox jeg liker så kjøper jeg en Xbox men kan bruke gamepass på pc hvis interessen melder seg også, aldri vært nintendofan men liker en spill der så er jo det kurant. Kun trådstarter som vet hvilke spill hun liker eller sjanger så blir gjetning, kan anbefale alt selv om jeg ikke bruker det, men greit med noe pekepinn utover «buzz» ☺️ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå