Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kan Injeksjonstørk antennes ved at den ligger under varmtvannsberederen?

Gjest f486c...2ec

Anbefalte innlegg

Gjest f486c...2ec

Har i flere år slitt med OCD. Virker som den bare blir verre og verre. Enkelte ganger føles det ut som den har tatt fullstendig styringen over livet. Rett og slett et sant helvette enkelte dager. 

Mine tvangs- og tvangshandlinger er en enorm frykt for brann og en stor frykt for alt som skade bopelen (vasken for eksempel). Disse 2 tingene er milde på dagen, men ekstremt plagsomme før leggetid og etter leggetid. Noen ganger går det bedre, andre ganger håper jeg at livet snart er slutt. Gidder rett og slett ikke dette marerittet særlig lengre. 

Har snakket med 3 psykologer og psykiatere mange ganger om dette. Deltatt på kurs om det. Men ingenting fungerer. 

I går sovnet jeg rundt 10. Våknet rundt 00.30. Våknet igjen rundt 01.40. Siste oppvåkning sleit jeg med å sovne og tenkte det kanskje var fordi jeg ikke husket på om jeg tok på meg deo etter jeg dusjet på kvelden. Ja bare det er nok til å få hodet til å begynne og føkke med meg. Gikk da på badet og åpnet skapdøren og tok på deo. Da jeg satte deon tilbake så jeg at det lå en liten haug (8 stk) med alkotip injeksjonstørk like ved deon (bruker alkotip for en medisin jeg får utskrevet). Hadde igjen skapet og gikk tilbake til sengen. Men klarte da bare å tenke på om viss en eller flere alkotip injeksjonstørk hadde havnet på gulvet, under vaskemaskinen, varmtvannsberederen. Måtte da gå tilbake og begynne å lyse med mobilen og sjekke. Vanskelig å se under noe som ikke er høyere enn noen få centimeter. Resultatet ble null søvn etter 01:40 og at hele dagen er ødelagt på grunn av denne jævla forpulte ocden som rett og slett terroriserer meg så jævlig. 

Men, det jeg trenger svar på er om det er brannfarlig om det skulle vise seg at en eller flere alkotip injeksjonstørk havnet under vaskemaskin/varmtvannsbereder.

Legger med link av 

https://www.farmasiet.no/catalog/hjelpemidler-og-utstyr/injeksjonsutstyr/alkotip-injeksjonstork-60x25mm-100,5000368/

Anonymous poster hash: f486c...2ec

Endret av Uderzo
endret tittel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest f486c...2ec

Vært fint med et svar. Om dere ikke har peiling på OCD, OK. men spørsmålet mitt har ingenting med OCD å gjøre. 

Anonymous poster hash: f486c...2ec

Lenke til kommentar

Det er nok ikke brannfarlig. Det blir ikke så varmt under verken varmtvannsberederen eller vaskemaskinen at det tar fyr. Husk at varmen stiger oppover så det er varmest over maskinene.

Du skriver at det er OCD symptomer som gjør at du uroer deg, det er jo ganske viktig informasjon til deg selv, da har du jo en pekepinn om at det er OCD-symptomer og ikke noe å bry seg om, tom, viktig å ikke bry seg om. Det er responsen din på tankene og forestillingene som skaper problemet ikke forestillingene i seg selv. Når du gjør noe for å sikre deg så lærer du deg selv opp til at det er nødvendig. Dersom du ikke hadde slitt med OCD hadde du brydd deg om det da? Eller tror du en annen person ville bry seg om det? Der har du svaret ditt. Dersom du virkelig hadde trodd at det var noen fare hadde du jo ikke tillagt det til OCD symptomer.

Se her f.eks. https://hope4ocd.com/foursteps.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...