Gå til innhold

Finner ikke min NAS fra Win10 Pro


Anbefalte innlegg

Har nylig byggd meg en ny pc med Win10 Pro, men jeg finner ikke NAS'en i Nettverk, dvs jeg kan logge inn via nettsiden.

Ser heller ikke Ikonet for egen pc under nettverk.

 

Jeg har prøvd å aktivere Smb 1.0 innstillingene, aktivert Netbios over Tcp osv... på den gamle pc'n funker det fint, alt er i samme Arbeidsgruppe også.

Nas'en er en Readynas Fra før krigen :lol: men det bør jo funke siden jeg får det opp på gamle pc som er Win 10 Home, kan det være at pro er mer kresen av seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NULL skrev (1 time siden):

Du er på et nettverk som er satt opp som et "privat nettverk" og har ellers dette aktivert:

image.thumb.png.77802a818a749f56cbbead6c24440748.png

 

Når du ellers NAS-en hvis du prøver med Win+R med '\\navn-satt-for-nas-en' eller '\\ip-for-nas-en'?

 

Ja og ja, tidligere så fant jeg ikke andre pc'er inne i nettverket heller, det ordnet seg når jeg resatte nettverket og restartet pc på nytt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Merkelig, har installert win10 på nytt, prøvde først med win 10 home også tilbake til Pro da da det var akkurat det samme på begge, men nå fikk jeg i det minste til å mappe shares til Z og Y på pc'n, så da får det vel bare være sånn til jeg får bygd ferdig den nye Nas'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...