Gå til innhold

Slicing i PhotoShop..


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle se på slicefunksjonen i PhotoShop, og lage design der for så å lagre for web som htmlfil ellerno.. :roll:

 

Har laget denne:

--> Link

 

Det er da en slags bilstereo og poenget er hvordan få knappene til å bli egne bilder slik at man kan lage hyperkobling..? Har lest noen tutorials, men skjønte ikke alt..

 

Kom også med kommentarer på bildet, hva som kan være lurt å endre osv.. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan jeg f.eks ville kutta den første delen;

st-guided.gif

Poenget er vel egentlig å få så få filer som mulig, og om du vil ha og i tilfelle hvor/hvordan mouseover skal være.

 

EDIT; Skal jeg kommentere selve grafikken, kan jeg si at det ser langt fra ekte ut. Prøv å gi det er mer 3D-look. Egentlig så enkelt som å eksperimentere med bevel/innershadow i PS.

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Hvordan jeg f.eks ville kutta den første delen;

st-guided.gif

Poenget er vel egentlig å få så få filer som mulig, og om du vil ha og i tilfelle hvor/hvordan mouseover skal være.

 

EDIT; Skal jeg kommentere selve grafikken, kan jeg si at det ser langt fra ekte ut. Prøv å gi det er mer 3D-look. Egentlig så enkelt som å eksperimentere med bevel/innershadow i PS.

Så kan jeg bare lagre hver rute eller..?

 

Er bildet bra..? Layoutmessig lissom. Prøvde en del nye (for meg) funksjoner i dag og lurte litt på resultatet.. ;)

Lenke til kommentar
Så kan jeg bare lagre hver rute eller..?

 

Er bildet bra..? Layoutmessig lissom. Prøvde en del nye (for meg) funksjoner i dag og lurte litt på resultatet.. ;)

Iallefall slik jeg gjør det, da føler jeg at jeg har best kontroll. Men sikkert mange som bruker slice-tool og bruker er generert html-side for å ha bedre kontroll om det er masse små detaljer som skal på plass. Logisk navngiving er blitt min løsning.

 

Som sagt; grafikkmessig ikke mye å skryte over, men oppsettet er bra. Savner en plass til å stikke inn CD'en dah.. :p

Lenke til kommentar
EDIT; Skal jeg kommentere selve grafikken, kan jeg si at det ser langt fra ekte ut. Prøv å gi det er mer 3D-look. Egentlig så enkelt som å eksperimentere med bevel/innershadow i PS.

Oi. Så ikke den Editen før nå.. Realismen er kanskje ikke der, var mest for å teste ut noen effekter og om det ble greit lissom.

Lenke til kommentar
Jeg ville brukt ett bakgrunnsbilde, også posisjonert bildene som skal være knapper, som vist her.

Selvfølgelig også en mulighet.

Goddammit så mange _forskjellige_ sider du refererer til. Guess du har lest dem alle.. :dontgetit:

Jeg tar bare en ultrakort skumlesning, og lagrer dem i favoritter i tilfelle jeg trenger dem senere :D

Lenke til kommentar
virker som om noen nok en gang er inspirert av POleCat :p

Er det meg du hinter til..?

 

Om du tenkte på den kremdesignsida han laga her en dag så vil jeg si at jeg begynte på den bilstereotingen lenge før han posta linken til sin side.. Begynte for lenge siden, men glemte å gjøre det ferdig. Det skal vel også være sagt at jeg tok opp igjen arbeidet når han kom med sin side..:)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...