Gå til innhold

Forsterker problem!

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har en NAD forsterker (usikker på hvilken). Nylig måtte han levere den inn til reparasjon grunnet at det ikke gikk å skifte source på forsterkeren. Den spilte rett og slett all lyd fra tven, cd, pc etc samtidig på samme kanal...

Så nå på nyttårsaften lånte han min Denon PMA-925 forsterker til en fest han arrangerte. Når jeg fikk den igjen og koblet opp, viste det seg at jeg har fått akkurat samme problem. Det er kun "CD-utgangen" som det kommer lyd på, men der kommer også all lyd! Altså fra alle kanalene, dvs pc, tv og cd-spiller...et j*vlig bråk...!

Jeg har lite lyst å levere den inn til reparasjon da jeg er fattig som det holder..

Noen som har peiling på hva som kan være gale og hvordan det evt kan fikses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hør med vennen din om han har tuklet noe med innstillinger, hvilke oppsett han har satt forsterkeren i (høyttalere, sub osv) ...

Mulig det har skjedd uventet forbindelse ett eller annet sted.. men at det skulle skje med to ulike forsterkere med samme person er litt... rart.. litt ølsøl oppi kanskje?

Lenke til kommentar
Dette hørtes helt usannsynlig ut. Er du heeeeelt sikker på at du har koblet alt riktig? Det finnes da ikke "CD-utgang" på en vanlig forsterker?

Mulig jeg ordla meg litt feil med "CD-utgang"...kanskje cd-inngang er bedre?

Prøve å forklare litt bedre: Normalt på forsterkere så har man jo en "inngangsvelger". Dvs at man kan velge hvor man skal spille lyd fra, f.eks fra cdspiller, tuner, tape, aux, etc... Nå er det slik at jeg h ar koblet opp både pc, cdspiller og tuner til denne forsterkeren.

Problemet er da at dersom tuner står på, cdspilleren står på (spiller musikk) og jeg spiller musikk fra pcen så kommer lyden fra alt dette samtidig på samme kanal! På de andre "kanalene" er det helt stille.

Dersom jeg slår av alt uten om cdspilleren får jeg jo bare lyd fra den, men dette er jo ganske tungvindt å måtte gjøre. Da tven, og tuner som regel også står på...

Mulig det har skjedd uventet forbindelse ett eller annet sted.. men at det skulle skje med to ulike forsterkere med samme person er litt... rart.. litt ølsøl oppi kanskje?

Jeg var der selv...så ølsøl kan vi utelukke..

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...