Gjest 5c55d...921 Skrevet 8. mai 2021 Del Skrevet 8. mai 2021 Forstår det slik at det ikke legges vekt på hvor "betydelig" ulempen er når tiltakshaver oppnår akkurat det samme med annen plassering/høyde, når det uten tvil vil være en ulempe for nabo. Se bl.a. Somb-2004-73 (2004 s 271) hvor ombudsmannen uttalte følgende: I denne saken kan det vel uten videre legges til grunn at nybygget påfører naboen(e) ulemper i form av tap av luft og lys og redusert trivsel på uteplass på grunn av innsynet. Jeg finner det likevel ikke nødvendig å vurdere om disse ulempene er av så kvalifisert art at de må karakteriseres som "betydelige”. Ulempene bidrar under enhver omstendighet til å forsterke inntrykket av at bygget muligens ikke burde vært tillatt slik det er utformet. Det må, slik jeg ser det, ha vært mulig å kreve en viss reduksjon av vindusflatene uten at det stilmessige hoveduttrykket måtte gå tapt. Finnes det mer om dette? Anonymous poster hash: 5c55d...921 Lenke til kommentar
Gjest 5c55d...921 Skrevet 9. mai 2021 Del Skrevet 9. mai 2021 Ser at spørsmålet ble lagt inn i sitatet. Jeg lurer på om det finnes flere eksempler? Anonymous poster hash: 5c55d...921 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå