Gå til innhold

Google gjør kronglete personvernerklæringer lettere å forstå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dum som jeg er, så kjøpte jeg et par slike støydempende ørepropper fra Sony. En sak er nå at de på langt nær oppfylte forhåpningene til utestenging av støy — spesifikt samtaler (den eneste støyen som betyr noe.) Men akkurat det er en risiko man som forbruker må akseptere, så lenge der ikke er definert noen objektive måledata for saken. Og alt man har å støtte seg på er 'tester' i den kulørte 'fagpresse.'

Uansett, det som er interessant i denne sammenheng, er at øreproppene ikke fungerer etter hensikten uten Sony "app'en." Ikke engang default blåtannoppsett, slik vi er vant til fra enhver annen blåtanndings, fra Kina eller ei, støttes. 

En app jeg ikke hadde den minste intensjon om å laste ned. Prøvde meg med å installere appen i flymodus, nekte den datatrafikk og alt annet. Men nei, app'en nektet starte før den hadde «ET Phone Home» med alle mine serienummer og annen identifikasjon. Ført og fremst min aksept for den medfølgende EULA for en applikasjon jeg absolutt ikke ville ha men er påtrykket.

Det skulle ikke være nødvendig å nevne at jeg ikke lenger har disse Sony ørepluggene…

Endret av 1P4XZQB7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...