Gå til innhold

Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestemt meg for å kjøpe ny mobil, men er ikke sikker på hvem. Jeg ville satt pris på noen tips. Prisen bør ikke stige noe særlig over 2500,- og ha alle nyere funksjoner som full MMS-støtte, helst kamera, bra poly lyder, god skjerm osv.

Har sett på Sony Ericsson T610 og Nokia 3200. Trodde først sistnevnte var en oppfølger til 3310 og di der, men etter å lest noen tester virker den ganske grei. Har bl.a. radio, hvilket er et pluss.

Ellers ser jeg 3200 mangler en del i forhold til T610 på både skjerm, oppløsning, batterikap. osv.

Noen som har noen anbefalinger å komme med??

Endret av fredrikgr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

T610 er jo en soleklar best telefon til den prisen... Kunne kanskje vente til Z600 kommer... har jo kommet men er i underproduksjon... Litt bedre skjerm har jeg hørt... Kamera på mobil er jo egentli ikke til å skryte av... Om du skal ta bilder kan du like gjerme kjøpe et digitalkamera... blir bare et leketøy...

Lenke til kommentar

OK, da har jeg bestemt meg for å gå for T610 :)

Men, noen som vet åssen datakabel jeg trenger (evt. navn, URL) til denne tlf, for å overføre ringetoner, bakgrunner, themes etc fra PC??

Også hvis noen vet om nettbutikker som har denne inne til fornuftig pris, så si gjerne fra! (skal ha uten abbn.)

-Fredrik

Lenke til kommentar
OK, da har jeg bestemt meg for å gå for T610

Men, noen som vet åssen datakabel jeg trenger (evt. navn, URL) til denne tlf, for å overføre ringetoner, bakgrunner, themes etc fra PC??

Du kan kjøpe Bluetooth adapter.

Overfører bilder og lyder trådløst, mye enklere.

Her er hvertfall linken til den jeg har, funker fint den.

Lenke til kommentar
Sjekk prisguiden her på amobil. Jeg får denne tlf selv i morgen  :D

Hvor bestilte du? Synes nesten ingen har den på lager jeg...

Jeg har bestilt fra deal (avbetaling), for jeg har egentlig ikke penger til den før i februar....

Men har du prøvd kelkoo? Kan komme opp butikker der som ikke ligger i prisguiden.

Lenke til kommentar
OK, da har jeg bestemt meg for å gå for T610

Du kan kjøpe Bluetooth adapter.

Overfører bilder og lyder trådløst, mye enklere.

Her er hvertfall linken til den jeg har, funker fint den.

Synes den var litt dyr...

Kabel fungerer vel greit nok det og??

Funnet disse som begge skal funke med T610:

Sony Ericsson RS232 Data Cable, DRS-11 182,-

Sony Ericsson USB kabel DCU-11 282,-

Hva er forskjellen på disse, bare at den siste har USB-tilkobling?

Lenke til kommentar

Er det mulig å oppgradere FW med kabelen over også? Noen som vet?

Også en annen ting, prøvde en gang en T610 - denne synes jeg virket noe treg inne på bl.a. innboksen. Tok liksom en evighet fra man trykket på en melding til den åpnet seg... Litt av det samme ved sletting osv. treg responstid.

Er dette noe kjent fenomen ved denne telefonen, har lest mange tester og ingen omtaler dette. Bare treghet ved skriving av SMS, men det har blitt rettet opp i ny firmware.

Noen som har erfaringer med dette? Om det var tilfellet, er sikkert det også rettet opp nå, men tenkte jeg skulle spørre :)

Lenke til kommentar
Er det mulig å oppgradere FW med kabelen over også? Noen som vet?

Også en annen ting, prøvde en gang en T610 - denne synes jeg virket noe treg inne på bl.a. innboksen. Tok liksom en evighet fra man trykket på en melding til den åpnet seg... Litt av det samme ved sletting osv. treg responstid.

Er dette noe kjent fenomen ved denne telefonen, har lest mange tester og ingen omtaler dette. Bare treghet ved skriving av SMS, men det har blitt rettet opp i ny firmware.

Noen som har erfaringer med dette? Om det var tilfellet, er sikkert det også rettet opp nå, men tenkte jeg skulle spørre :)

T610, og mange av de andre SE telefonene blir forholdsvis treige i meldingsboksen når det kommer litt meldinger. Men det blir litt og litt bedre for hver firmware oppgradering.

Selv har jeg både IR og BT adapter som jeg bruker, og jeg må si at BT adapteret jeg kjøpte for 350 kroner på Siba funker utmerket, og støtter alle de funksjonene jeg trenger. (Overføringer, ekstern oppkobling for laptop, synkronisering osv osv). Det samme gjør forsåvidt IR adapteret, men BT er jo noe kjappere, og er litt bedre med tanke på avstand til tlf o.l.

Om du kan oppgradere firmwaren via noen av overføringsmediene vet jeg ikke, men vil gjerne også vite det? :o)

Men T610 er ihvertfall en genial telefon, som jeg bruker som den private telefonen min. Har alle de funksjonene en mobil skal ha tror jeg, og batterikapasiteten er jo helt klart det største plusset! Alt det andre kommer nesten i tilleg :o)

Godt valg! :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på å kjøpe de samme telefonene... Derfor ligger det et emne bak har som heter 3200 eller T610... Der sa de fleste at de hadde valgt T610, men det var ikke så mange som hadde erfaring med 3200 da.... Kanskje det er litt flere som har den nå....

Lenke til kommentar

syns ikke min er så veldig treg jeg i inboxen, i forhold til andre mobiler, snakker da om litt eldre mobiler.

Har sett nokian, og virker fin, men med tanke på design, må jeg si at T610 slår den ganske mye. Har ikke den plastikkfølelsen.

btw, smart club har 200% prisgaranti, og lefdal har 150%, hvis du kjøper i butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...