9UAHR1KO Skrevet 7. mai 2021 Del Skrevet 7. mai 2021 Politiet er plutselig blitt IT-studenters drømmearbeidsgiver [Ekstra] Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 7. mai 2021 Del Skrevet 7. mai 2021 Jeg har jobbet i forskjellige deler av offentlig sektor siste ~15 år. Det er en trend at stadig flere bygger opp egne kompetansemiljøer på digital transformasjon, og det er veldig meningsfullt å kunne jobbe med tjenesteproduksjon der målet er mye større enn økonomiske aspekter og ofte er de tydelige og du kan personlig ha en stor effekt på samfunnet. Antagelig er dette eneste strategi som kan lede til en betydelig avbyråkratisering av offentlig sektor også! Dessverre er det mange offentlige organisasjoner som fremdeles er akterutseilt og i hovedsak oppfører seg som hodeløse innkjøpere av kjernekompetanse. Tenker da i særlig grad på kjøp av kjernekompetanse til informasjonsbehandling innen forsvar og helse sektoren. I Mattilsynet står vi nå midt oppe i en transformasjon fra kjøp av kjernekompetanse til å gjøre selv. Her tror jeg det vil komme mange spennende muligheter for teknologer som vil utgjøre en forskjell i samfunnet. Dette må åpenbart stå for min egen regning. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå