Gå til innhold

DV med analog inngang

Anbefalte innlegg

Jeg har 100-vis av meter med Hi8 film som jeg skal redigere inn på PC'en. Hadde i utgangspunktet tenkt å velge et TRV33 som har S-video inngang, men det oppgis ikke mer teknsike spesifikasjonene rundt den analoge inngangen på hverken dette eller andre kamera jeg vurderer. Noen som kjenner disse spesifikasjonene, eller har erfart kvaliteten på AD'en ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg bruker eit Canon MV650i som digital konverter mot eit Sony Handicam Hi8-kamera. Tar ut kassetten i DV-kameraet, velger AV->DV i kameramenyen, trykker play på AV-kameraet, deretter Start Capture i Studio 8. Dette fungerer veldig greit. Etterpå kan du be Studio 8 dele opp filmen etter scener - gjer det enklare å redigere. Det gir ein usigeleg god følelse å ha "redda" dei gamle Hi8-opptaka!

Lenke til kommentar
Eg bruker eit Canon MV650i som digital konverter mot eit Sony Handicam Hi8-kamera. Tar ut kassetten i DV-kameraet, velger AV->DV i kameramenyen, trykker play på AV-kameraet, deretter Start Capture i Studio 8. Dette fungerer veldig greit. Etterpå kan du be Studio 8 dele opp filmen etter scener - gjer det enklare å redigere. Det gir ein usigeleg god følelse å ha "redda" dei gamle Hi8-opptaka!

Hvordan blir resultatet ? Har du forsøkt å kjøre det du catured fra Hi8 tilbake på DV og etterpå sammenlignet filmen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...