kviktun Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Kunne tenke meg å brenne musikk i mp3 formatet på DVD plater for så å spille disse på min Pioneer DV-444 som jeg har i stua. Det kunne jo være greit å utnytte kapasiteten når en først har disse DVD platene! Har prøvd å legge inn noen mp3 filer på en DVD-RW men det skjønte ikke spilleren noe av? Trenger jeg en spesiell programvare? Trenger jeg en nyere DVD spiller for å kunne lese slike filer når de er på DVD formatet? Har ikke funnet noe på nettet som omtaler mp3 på DVD plater????Spilleren er DVD-R/RW kompatibel Er det noen som kan hjelpe meg her Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php?DVD...h&Search=Search Ser ut til at den skal kunne spille både DVD-RW og DVD+RW... Edit : Den kan ikke spille MP3 på disse DVD platene, står streket over... Endret 6. januar 2004 av WebKnight Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Har prøvd å legge inn noen mp3 filer på en DVD-RW men det skjønte ikke spilleren noe av? Hva med å lese bruksanvisningen først. Der står det: Använd CD-R eller CD-RW media för att spela in dina MP3 filer.Et annet sted står det:Denna spelare är kompatibel med CD-R, CD-RW och CDROM skivor som innehåller MP3 ljudfiler. Endret 6. januar 2004 av Mr D Lenke til kommentar
Musty Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 jeg tror det er de færreste dvd spillere som spiller mp3 fra dvd. De aller fleste spillere tar det for gitt at det er film som er på dvd plater... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 jeg tror det er de færreste dvd spillere som spiller mp3 fra dvd. De aller fleste spillere tar det for gitt at det er film som er på dvd plater... Vet ikke hvor representativ den er, men phillips-spilleren vi har hjemme tar mp3 fint fra dvd-plater, men den støtter da også divx, så den er vel "vant" til å lese data-plater som dataplater og ikke kun mpeg2. AtW Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 jeg tror det er de færreste dvd spillere som spiller mp3 fra dvd. De aller fleste spillere tar det for gitt at det er film som er på dvd plater... Her : dvdrhelp.com - ser du et knippe av de som støtter dette... Lenke til kommentar
svampen Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Har hatt samme problemet tidligere med min gamle spiller. Kjøpte meg derfor ny DVD spiller i stua. Kan anbefale deg en billig (1500,-) DVD spiller fra elkjøp. Luxor Dv 703. Denne spilleren spiller så å si alt. Alt som mangler er DivX. Den spiller også mp3 filer på DVD plater. Ps. Prøv å brenne på en plate fra et annet merke. Prøv også å brenne i 1x hastighet. Dette fungerte på den gamle DVD spilleren min. Lenke til kommentar
kviktun Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Har hatt samme problemet tidligere med min gamle spiller. Kjøpte meg derfor ny DVD spiller i stua. Kan anbefale deg en billig (1500,-) DVD spiller fra elkjøp. Luxor Dv 703. Denne spilleren spiller så å si alt. Alt som mangler er DivX. Den spiller også mp3 filer på DVD plater. Ps. Prøv å brenne på en plate fra et annet merke. Prøv også å brenne i 1x hastighet. Dette fungerte på den gamle DVD spilleren min. Da har jeg fått svarene jeg var ute etter. (fint at noen bruker tid på å hjelpe de med spørsmål uten svar ) Dvs at min DVD spiller kan ikke spille MP3 på DVD formatet, men at det er mange spillere som gjør det. (var ikke sikker på det gikk å spille MP3 på DVD formatet i slike standalone spillere) Så konklusjonen er at jeg må ha MP3 på CD formatet eller så må det bli ny DVD spiller (tror nok at jeg venter litt til stue brennerene med HD har blitt litt billigere) Takker alle for positive tilbakemeldinger KV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå