Gå til innhold

Hvorfor bruker ikke norsk beredskapstropp elbiler?


Deechon

Anbefalte innlegg

BlueRaptor skrev (7 timer siden):

Ja, man skulle jo tro det gitt, men slik jeg forstod det var dette en massiv hindring i budsjettene...

Slik som regelverket er no så må køyretøyet være spesialtilpassa og godkjent av skatteetaten på førehand. Det er skatteetaten sjølv som avgjer kva som er nok ombygd, men ein av tinga som skatteetaten er opptatt av er at ein ikkje lett skal kunne ta ut utstyr og bruke bilen til andre ting. Ein vanleg politibil kvalifiserer ikkje ettersom det er ein "vanleg" bil om ein fjerner blålysa. Pansra politibilar får fritak på lik linje med ambulanser, likbilar og brannbilar. 

Dette er pengar som går inn og ut på statsbudsjettet, men lokalt betyr dette at eit politidistrikt vil måtte velge mellom å bruke budsjettmidlane på ein ny bil eller om ein i staden skal tilsette ein konstabel til. 

hekomo skrev (7 timer siden):

Så igjen, tror du virkelig det sitter en haug med operative politifolk og bare tvinner tommeltotter på kontoret fordi de ikke har biler til alle patruljene? Og at de må sitte på ræva og vente på bil?

Hva vet du om hva som må til?

100 km fra stasjonen? Eh. For det første har elbiler mer rekkevidde enn det, og for det andre er det lademuligheter veldig mange steder rundt i landet.

I dag gjer ikkje politiet det nei. I dag har politiet (stort sett) nok bilar fordi med dieselbil så har ein bil som varer heile skiftet, og skulle det bli lite diesel så kan ein fylle på få minutt. 

Dersom ein skal gå over til elbilar så kan ein ikkje bytte ein dieselbil med ein elbil utan vesentleg omorganisering, mest truleg må ein dieselbil byttast mot to elbilar for å kunne gi tilsvarande bruksområde. 

Elbilar har for kort rekkevidde til slik bruk. Med optimal rekkevidde på 400 km så kan ein ikkje køyre meir enn 200 km frå stasjonen for å ha straum nok til returen. Ein kan sjølvsagt også lade andre stadar men då er ein i praksis ute av teneste under ladinga. Sjølv om ein i teorien burde kunne køyre 200 km så må det reknast inn sikkerheitsmargin då høg fart, lave temperaturar, og ujamn køyring aukar straumforbruket og gir kortare rekkevidde. I praksis blir det ikkje mykje over 100 km ein kan køyre frå stasjonen før ein må planlegge for returen og ikkje bruke opp sikkerheitsmarginen som ein kan trenge om ein får eit oppdrag. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kris85 skrev (12 timer siden):

I tillegg er biler som bruker drivstoff enklere skrudd sammen, slik at man enklere kan reparere eventuelle driftskader underveis; uten å bruke en masse diagnoseverktøy for å måle det ene etter det andre.  

Er de det? En 40 år gammel Ford er i stor grad mekanisk og lar seg skru på. Men en ICE-bil i 2021 har mye elektronikk _og_ en forbrenningsmotor.

Min forståelse er at elbiler jevnt over er enklere konstruksjoner. Færre bevegelige deler, mindre temperatur-svingning...

I en overgang så vil selvsagt 100 års erfaring med bensin være en fordel kontra 10 års erfaring med batteri, men den faktoren vil dø ut.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...