wichtom Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 som det står. hvor stor cpu kan jeg oppgradere til, før hk sier stopp. vil ha litt mere speed her. går grusomt tregt. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Det kommer an på hk ditt. Hva slags hk hk har du? (hovedkort) Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) vet ikke. det er en sånn compaq pc. compaq compaq pc stod det i aida. det var foresten en k6-2 cpu. vet ikke om det har noe å si. dette er en pc jeg kjøpte sammen med 2 andre for en billig penge. så tenkte å ha den som en barnepc men det er en socket 7 Endret 6. januar 2004 av wichtom Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Socket 7, 550mHz er den største hvis du finner en ? sjekk HK(bios) om det har 5.5x 100 option for MPxFSB eller jumpere i HK... Hiv inn mer ram og litt krafigare skjermkort, det vil hjelpe litt..... Endret 6. januar 2004 av jarmo Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Ja, man må vite hvor rask cpu hovedkortet støtter. Men du kan vel bare kjøpe et hk som støtter AMP Athlon XP? De kan du få skikkelig billig. Det gjelder CPU også, hvis de er å oppdrive. Har du forresten mulighet til å kjøpe noen raskere CPU, som passer i din sokkel altså? Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) i aida stod det 4x98 på mp/fsb. og ja. jeg kjøper den cpu jeg må. penger er ikke noe prob. men vil ikke kjøpe nytt hk og cpu og ram. men,,må si. det er et compaq hk med det meste innebygd. noe forferdelig dritt. skal jo bare ha en pc for ungene å surfe litt med på nettet Motherboard Properties Manufacturer Compaq Product 04B0h Endret 6. januar 2004 av wichtom Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 QXL har av og til slike CPUèr og hiv inn så mye ram du kan, PC100 får du billig på QXL eller hos meg Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 ja qxl er det endel sånne cpur. men.. trenger å vite hvor stor cpu som passer. skal skjekke litt på nettet selv oxo. er ikke helt giddalaus hehe Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Sjekk biosen hos Compaq om du kan flashe den, er ikke sikkert om det går ....? Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Problemet her er vel heller å få tak i CPU. Hva slags hk du har kan jeg ikke hjelpe deg med. Prøvde, men det gikk rett vest Lykke til! Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 da kan slite med og få tak i cpu. har en lignede pc uten cpu stående og sliter med og få tak i en til den.. Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 får vel heller kjøpe litt mere ram til den, vist jeg finner ut av hva slags den bruker da. hmm.... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 får vel heller kjøpe litt mere ram til den, vist jeg finner ut av hva slags den bruker da. hmm.... SD-Ram, PC 100 ram, tror du kan også bruke SD ram, PC 133 Bare sjekk først hvor store brikker og om de må være ensidige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå