Gå til innhold

Ati va Nvidia?

ob1

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenkt meg å se en objektiv og dokumentert rangering over ytelse mellom kortene til Ati og Nvidia.

F.eks. hvordan ligger en FX5700 i forhold til Ati 9600?? (sikkert et dårlig eksempel, jeg eier ikke oversikt for tiden)

Noen som vet om noe slikt????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I fare for å irritere noen og for å havne på avveier når det gjelder å ikke svare direkte på spørsmål, så har jeg følgende mening;

Det som er viktig for meg, er støy og pris - ellers er lignende kort fra de forskjellige chip produsentene noenlude like i ytelse. En frame eller ti, fra eller til spiller jo liten rolle. En annen ting som jeg har i tankene er hvilken kort produsent som har de beste kortene kvalitetsmessig. Det er her jeg tenker på drivere (dersom man ikke bruker ATi sine) og vifter (støy) osv.

Noen enkle forklaringer om dette kunne JEG tenke meg iallfall.

_

johanf

ps: sorry om jeg hijacker tråden din, det er ikke meningen.

Lenke til kommentar

ok, la meg omformulere meg litt...

HVA er tilsvarende kort for de forskjellige modellene ATI <- -> Nvidia??

Nvidia har 5200, 5600, 5700 etc etc....

Ati har 9200, 9600 etc etc.......

Altså hva er low-end, high-end, gammel modell, ny modell etc etc.

Håper det ble klarere nå... :)

Lenke til kommentar
En frame eller ti, fra eller til spiller jo liten rolle.

Feil. Det spiller mye rolle i HL2 (eller noe annet) om du ikke har helt psycho kort...om du har 18 fps fra før av,-10=8 fps. +10=28fps. og det er umulig å spille med 8 fps, mens det er merkbar forskjell mellom 18 fps og 20++...

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Dette er uten sammenligning den mest brukte topicen, om du søker i forumet finner du 100 lignendet poster.

Mnja, akkurat _det_ vet jeg nå ikke. Den får sterk konkuranse fra blandt andre "Hva er best, Intel eller AMD???????", "Hvordan overklokker jeg prosessoren min?" og "HJEEEEEEEEELP!!!!!!1".

Lenke til kommentar

men for å lage en kjapt svar til spm om hviket av kortene du nevner er best så vil jeg da si at Nvidia GeForce FX5700 er bedre enn ATI Radeon 9600 og Ultra og pro ligger ganske likt. En FX5700 ULTRA er nesten like god som en Radeon 9600XT. Det har ikke mye om å si..

Og når det gjelder frames. De største forskjellene du merker er egentlig kun fra 0-50 FPS oppover utgjør egentlig liten forskjell. Det som legges vekt på er ikke at du har høyest mulig men mest stabil som mulig FPS!!! Det er hovedsaken i spill.

Lenke til kommentar

+-10fps har ikke noe å si støtter jeg.

om du spiller med 8 eller 18fps i HL2 spiller sinnsykt liten rolle, det er totalt umulig å spille med både 18 og 8.

Kommer HL2 med openGL støtte?

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...