ob1 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg kunne tenkt meg å se en objektiv og dokumentert rangering over ytelse mellom kortene til Ati og Nvidia. F.eks. hvordan ligger en FX5700 i forhold til Ati 9600?? (sikkert et dårlig eksempel, jeg eier ikke oversikt for tiden) Noen som vet om noe slikt???? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 I fare for å irritere noen og for å havne på avveier når det gjelder å ikke svare direkte på spørsmål, så har jeg følgende mening; Det som er viktig for meg, er støy og pris - ellers er lignende kort fra de forskjellige chip produsentene noenlude like i ytelse. En frame eller ti, fra eller til spiller jo liten rolle. En annen ting som jeg har i tankene er hvilken kort produsent som har de beste kortene kvalitetsmessig. Det er her jeg tenker på drivere (dersom man ikke bruker ATi sine) og vifter (støy) osv. Noen enkle forklaringer om dette kunne JEG tenke meg iallfall. _ johanf ps: sorry om jeg hijacker tråden din, det er ikke meningen. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 ok, la meg omformulere meg litt... HVA er tilsvarende kort for de forskjellige modellene ATI <- -> Nvidia?? Nvidia har 5200, 5600, 5700 etc etc.... Ati har 9200, 9600 etc etc....... Altså hva er low-end, high-end, gammel modell, ny modell etc etc. Håper det ble klarere nå... Lenke til kommentar
gixer Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Huff, huff, huff... Ser du øverst i kategorien Skermkort, Skjermer? Der er det en sticky topic som heter: Annonsering: Grafikkortguiden.Kjøpe nytt kort?Se her før du lager ny post Les og bli klok Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) En frame eller ti, fra eller til spiller jo liten rolle. Feil. Det spiller mye rolle i HL2 (eller noe annet) om du ikke har helt psycho kort...om du har 18 fps fra før av,-10=8 fps. +10=28fps. og det er umulig å spille med 8 fps, mens det er merkbar forskjell mellom 18 fps og 20++... Endret 7. januar 2004 av MrLeftfield Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Dette er uten sammenligning den mest brukte topicen, om du søker i forumet finner du 100 lignendet poster. Tror de fleste på forumet her er forbi den fasen å diskutere det der. som skrevet, søk så finner du utrolig masse på det der Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Dette er uten sammenligning den mest brukte topicen, om du søker i forumet finner du 100 lignendet poster. Mnja, akkurat _det_ vet jeg nå ikke. Den får sterk konkuranse fra blandt andre "Hva er best, Intel eller AMD???????", "Hvordan overklokker jeg prosessoren min?" og "HJEEEEEEEEELP!!!!!!1". Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 men for å lage en kjapt svar til spm om hviket av kortene du nevner er best så vil jeg da si at Nvidia GeForce FX5700 er bedre enn ATI Radeon 9600 og Ultra og pro ligger ganske likt. En FX5700 ULTRA er nesten like god som en Radeon 9600XT. Det har ikke mye om å si.. Og når det gjelder frames. De største forskjellene du merker er egentlig kun fra 0-50 FPS oppover utgjør egentlig liten forskjell. Det som legges vekt på er ikke at du har høyest mulig men mest stabil som mulig FPS!!! Det er hovedsaken i spill. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) +-10fps har ikke noe å si støtter jeg. om du spiller med 8 eller 18fps i HL2 spiller sinnsykt liten rolle, det er totalt umulig å spille med både 18 og 8. Kommer HL2 med openGL støtte? Endret 7. januar 2004 av LoS Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Du kan sjekke denne linken: http://www.digit-life.com/articles2/over2003/index.html http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1904&p=4 http://www6.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html Endret 12. januar 2004 av Sunni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå