*T.C.* Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 PC-en min skal brukes til spilling, for det meste... Har bestemt meg for dette : Hovedkort : ASUS A7N8X Deluxe CPU-kjøler: Volcano 11 Prosessor : AMD Athlon XP 3000+ Harddisk : Seagate Barracuda 7200.7 S-ATA 160 GB 8 MB Skjermkort : Sapphire Radeon 9800 Pro 128 MB RAM : TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB DVD-spiller: LiteOn 16x/48x DVD-brenner: NEC ND-2500 (Denne pc-en blir litt dyr, er det verdt det?) Jeg har problemer med å velge kabinett... vil at det skal koste ikke så mye mer enn 1000kr.. Hadde tenkt på AOpen H600B , men det sies at den mangler S-ATA kabel...?? Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hvor mye koster den? Det hadde vært greit å vite. Er du sikker på at du trenger en DVD spiller og brenner? Du trenger vel heller ikke 1gig ram. det skal holde med 512MB. Du kan helder bygge ut seinere, når du trenger 512MB til. Da er sikkert ramen billigere. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) kjøp amd xp 2500+og overklokk den...går fint til xp 3200+ sparer en del på dette Endret 6. januar 2004 av deep750 Lenke til kommentar
gafflek Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 S-ATA signalkabler følger vel med hovedkortet? Står ihvertfall at det følger med 2 stk. S-ATA strømkabel trodde jeg og skulle følge med, men hvis ikke koster denne 49 kr på komplett http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=11&s=pl Lenke til kommentar
Laibach Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 ja, du har mere penger en meg og det ser ganske bra ut. har du tenkt på at du må ha skjerm, høytalere, lydkort og sånt. eller har du det alerede. skal du overklokke hvis du skal burde du velge Chieftec Miditower men den er kanskje litt kjederlig for den nye pc en din så du kan se litt Lian Li Miditower, Aluminium Lenke til kommentar
*T.C.* Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Hvis S-ATA kabler kommer med hovedkortet gjør jo det saken mye lettere... Da er jo den saken ordna... Skjerm har jeg, lydkort er integrert i hovedkortet.. men jeg er litt usikker på høytalere... Hadde i grunnen lyst på Creative Inspire 6.1 6700.. Men da koster alt 1000kr mer... Er det andre forslag? Lenke til kommentar
gafflek Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) S-ATA signalkabler følger vel med hovedkortet? Står ihvertfall at det følger med 2 stk. S-ATA strømkabel trodde jeg og skulle følge med, men hvis ikke koster denne 49 kr på komplett http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=11&s=pl Nå har jeg lest endel tester av kortet, og det ser faktisk ut til at det ikke følger med S-ATA strømkabler , bare S-ATA signalkabler (2 stk) Nå er det nå en gang slik at mange av dagens S-ATA harddisker har både S-ATA og vanlig molex strømkobling sånn at du kan velge, men jeg vet ikke om dette gjelder din harddisk. Men uansett så koster denne kr 49 på komplett, så det er jo ikke døden. Har forsåvidt enda ikke sett en Strømforsyning med S-ATA kontakter. PS. Kan du gi meg en link til hovedkortet? Tillegg: Så vidt jeg kan se og lese så kan ikke harddisken bruke molex kontakt, du trenger derfor en overgang. Tar forbehold om at jeg kan ta feil. Endret 6. januar 2004 av gafflek Lenke til kommentar
*T.C.* Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Hovedkortet står under anbefalt hovedkort.... Lenke til kommentar
gafflek Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Da ser det nok ut som om du må kjøpe en S-ATA strømkobling. Men det er jo verdt det for å PC'en i gang Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 PC-en min skal brukes til spilling, for det meste... Har bestemt meg for dette : Hovedkort : ASUS A7N8X Deluxe CPU-kjøler: Volcano 11 Prosessor : AMD Athlon XP 3000+ Harddisk : Seagate Barracuda 7200.7 S-ATA 160 GB 8 MB Skjermkort : Sapphire Radeon 9800 Pro 128 MB RAM : TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB DVD-spiller: LiteOn 16x/48x DVD-brenner: NEC ND-2500 (Denne pc-en blir litt dyr, er det verdt det?) Jeg har problemer med å velge kabinett... vil at det skal koste ikke så mye mer enn 1000kr.. Hadde tenkt på AOpen H600B , men det sies at den mangler S-ATA kabel...?? Hva gjør jeg? helt topp det der. men nå som Athlon 64 virkerlig begynnger og bli etterspurt så ville jeg byttet hovedkort og prosessor til AMD Athlon 64! men resten ser helt fint ut... Lenke til kommentar
gixer Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Kabinett: Kjøper du AOpen H600B så får du med en Fortron/Source PSU som har én S-ATA strømkabel. Anbefaler dette kabinettet på det varmeste. S-ATA ellers: Med noen S-ATA harddisker følger det med overganger fra vanlig 4-pins drevkontakt til S-ATA strømkontakt. Det gjorde det hvertfall med min Samsung 160GB Harddisk. Sparing:Du kan kutte ned ram'en til 512MB. Hvis du ikke driver med tunge programmer (videored. osv) så vil du ikke merke noe forskjell. Ellers kan du spare en tusenlapp på å kjøpe dette skjermkortet istedenfor den du har valgt. PowerColor kortet er minst like bra som Saphire. Endret 6. januar 2004 av gixer Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Kjøp XP2800+ (2,08 GHz), den er kun 83 MHz tregere enn XP3000+ (2,17 GHz). Du vil aldri merke forskjellen, annet enn i lommeboka. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 sant som "Easyrider" soer:) Lenke til kommentar
gixer Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Kjøp XP2800+ (2,08 GHz), den er kun 83 MHz tregere enn XP3000+ (2,17 GHz). Du vil aldri merke forskjellen, annet enn i lommeboka. Han kan jo også kjøpe en XP2500+ for å så klokke den opp til XP3200+. Det hele kommer egentlig ann på om hvor mye penger han har lyst til å spare og om han vil overklokke. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Kjøp XP2800+ (2,08 GHz), den er kun 83 MHz tregere enn XP3000+ (2,17 GHz). Du vil aldri merke forskjellen, annet enn i lommeboka. Og selfølgelig Benchmarks programmer da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå