Gå til innhold

Hvilket OS er best?


ToBi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker win2k best! Jeg har ikke testet XP enda...

Men for guds skyld,ALDRI finn på å bruke windowsME(Mannskit Edition)!! winME forårsaket hos meg:

-sikkert 15 feilbrenninger

-[format c:] 10 ganger

-blå skjerm mange ganger for dagen

 

Med win2k fungerer alt perfekt...

Lenke til kommentar

Jeg har Windows XP nu, og det er forsåvidt greit. Fungerer til det meste, men hadde win2k før, og siden det har modnet en godstund nå så er vel det det beste operativsystemet.

 

Synes Win XP bruker for mye resurser. Dog kan det stilles inn til å bruke mindre resurser til 'eye-candy' da...

Lenke til kommentar

Som sagt er Win2k/xp det beste med tanke på stabilitet. Hvis man ser bort fra unix/linux da. Men disse er vel ikke noe en "vanlig" bruker bruker så mye av.

Men ville bare si at jeg har bruk winme i lang tid uten noe som helst problemer. Men dette var riktig nok på min gamle intelbaserte pc. På min nye amd hore funker det absolutt ikke :smile: Ikke win2k engang. Men dette er noe man må prøve seg fram til mener nå jeg. Finne ut hva som passer deg besdt og funker fra til deg

Lenke til kommentar

Windows XP, er et veldig kjekt OS.

Det er det mest stabile OSet jeg noen sinne har prøvd, men da må man sikkert ta hensyn til hardwaren som jeg kjører. Jeg spiller mange spill i dette OSet, det er bare Death Rally jeg har problemer med (får ikke lyd) eller så virker resten av mine spill.

Dette OSet er også ganske kjapt, spesiellt i oppstarten, men har vel ikke så mye å si for de fleste. Dette er vel OSet hvis du har en kjapp maskin og godt med minne, da kan jeg nesten garantere at dette er det "beste OSet".

 

Windows 98 SE, dette er kjappere på mange oppgaver, jeg er ikke helt 100% sikker nå lenger pga, XP har får mange nye drivere, men 98 er kjent for å være best på spill. Her kan du og spille alle DOS spill uten store problemer, men dette er da selvfølgelig konge OSet for 3D spill.

 

Windows 2000, for noen så virker dette bedre enn Windows XP. Hvis du ikke liker det nye utseende på Windows XP, eller de ekstra hjelpefunksjonene så er vel Windows 2000 tingen.

 

Windows 95, hvis du har en eldre maskin (rundt 200 MHz) så funker vel Windows 95 bedre enn Windows 98, men dette er vel ikke så aktuellt i dag lenger.

 

DOS, det er veldig kjekt å dual boote dette med Windows NT/2000/XP, for da kan man spille alle DOS spillene.

 

BeOS, det er ganske bra på multimedia oppgaver, men det er ikke så lett å skaffe drivere til systemet. Det er folk som sammenligner dette med MacOS. Men jeg vil da si at MacOS er mye mer proffesjonellt.

 

Linux, aner ikke, klarte ikke å bruke det. Klarte ikke å legge inn lyd driver en gang, hadde problemer med allt.

 

Hvis du har RAID på maskinen så er Windows OS det letteste, men her er egentlig alle OS smak og behag.

Lenke til kommentar

MS-DOS - Yeah

 

Lag en oppstarts diskett i Windows 98, så bruker du den disketten som OS. Her har du da DOS med CD-Rom driver og et par verktøy. Velidig kjekk disk å ha ;)

 

 

Bare det å nevne DOS får meg til å tenke tilbake til begynnelsen av 1990 årene. Da jeg spillte Indiana Jones And The Fate Of Atlantis, men min splitter nye 8X CD ROM. Jeg husker og alle disse kjekke pakke programmene som vi brukte i dos; pkzip, arj, lha, lhz , rar. Det ble noe annet da Windows tok over ja

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-07 20:52, ToBi skrev:

Hvilket OperativSystem er best?


 

Det vil da så avgjort avhenge av hvilke krav *du* stiller til OSet. Mine krav:

 

-Funksjonalitet

-Stabilitet

-Åpen kildekode

-Effektivitet

 

Vinneren for min del? GNU/Linux, og de fleste andre Freenixer også for så vidt. Bare IKKE windos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...