Redaksjonen. Skrevet 4. mai 2021 Del Skrevet 4. mai 2021 De tre viktigste virkemidlene for rask og rettferdig grønn omstilling [Ekstra] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mai 2021 Del Skrevet 4. mai 2021 Nå har jeg ikke pluss, så jeg kommenterer på bildeteksten: Sitat Hvor mye utslipp kan vi tillate i et samferdselsprosjekt og fortsatt være i tråd med målene nedfelt i Parisavtalen? Dette bør være et like naturlig spørsmål å stille som det å spørre om hva det vil koste, skriver Bjørn K. Haugland. Illlustrasjonen er hentet fra planene om fergefri E39. Jeg vet ikke om artikkelen handler om utslipp i byggeperioden eller livsløp inkludert bruk, men hvis det har med bruk å gjøre så bør man ta med i regnestykket at bilparken endrer seg raskt i retning utslippsfritt. Allerede rundt 20% ut i levetida til veier som bygges nå må vi regne med at det blir tilnærmet utslippsfri bruk. (CO2 og NOx). Lenke til kommentar
OPLQC90R Skrevet 6. mai 2021 Del Skrevet 6. mai 2021 Det å være "snill" med næringslivet og ikke stille tøffe krav, er å gjøre næringslivet en bjørnetjeneste. I neste omgang blir det ikke konkurransedyktig med bedrifter i EU. Det bør f.eks. kreves at det brukes grønn hydrogen i kunstgjødselproduksjonen og stålproduksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå