Redaksjonen. Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 Liste: Slik elektrifiserer Ferrari og de andre luksusbilene [Ekstra] Lenke til kommentar
oophus Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 Kroatiske Rimac Automobili burde fått større spalteplass i en artikkel som dette. Aston Martins KERS system er fra Rimac. Koenigsegg Regera har teknologi fra Rimac. Jaguar E-Type Zero concept har teknologi fra Rimac. Automobili Pinifarina vil ha teknologi fra Rimac. Porsche har teknologi fra Rimac. Bugatti vil jo eies i større grad av Rimac pga Porsche økte eierskapet der nå nylig. 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 Eller kanskje en egen artikkel dedikert Rimac? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 (endret) Kahuna skrev (13 minutter siden): Eller kanskje en egen artikkel dedikert Rimac? Ja, enda bedre. Blir jo litt spennende å se hva slike spesialist firma gjør nå fremover. Når man hopper over til elbiler, så blir det lite å skulle flekse muskler med. Det de kanskje kan skille seg fra hverandre med er ulike KERS type teknologier for å få opp effektiviteten og "boosten" fra regenerasjon. Regenerasjon fra maks oppbremsning er jo ikke særlig effektivt i dagens elbiler. Endret 3. mai 2021 av oophus Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 Jeg så nylig en film fra 80-tallet der de hadde byttet ut motoren i en vanlig bil med en superrask motor som tok bilen fra 0-100 på 8 sekunder. Litt fortfilm i svinger og sånt. Kom til å tenke på at Lamborghini Diablo klarte 0-100 på ca 4,5 sekunder (avhengig av variant). Dagens situasjon er jo temmelig annerledes. Elbiler som presterer 0-100 på 8 sekunder yter jo ganske middelmålig selv til hverdagsbil å være. Noen vanlige hvermansen-elbiler akser til og med fra den nevnte Lamboen. Supersportsbiler som ikke klarer 0-100 på 3 sekunder sees jo på som gamle slappfisker. Hvor lenge kan dette aks-kappløpet foregå før det blir totalt latterlig meningsløst og ikke misnst farlig og upraktisk? Det samme fenomenet ser vi jo med topphastighet. Hvilke supersportsbil-eiere vil noen sinne komme i nærheten av 400 km/t eller 0-100 på 2 sekunder? Hva skal man med det? Fint for show-off, men nå må vel denne bransjen dreie mer mot utseende-show-off enn ytelsetall som ikke gir mening. På den andre siden, nå kan hvermansen oppleve 90-tallets drømmebiler, i familiebilformat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå