demtec Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg skal prøve å overklokke prosessoren min.. Men jeg har ett problem Hvor mye skal volten stå på? Mhz FSB da? osv... Info om maskinen min finner du under...!!! Mvh Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Jeg skal prøve å overklokke prosessoren min..Men jeg har ett problem Hvor mye skal volten stå på? Mhz FSB da? osv... Info om maskinen min finner du under...!!! Mvh Først så lar du volten stå på det den står på. Du øker med ca 5 FSB om gangen når du klokker, sjekker at det gikk fint, tester kanskje litt før du går i BIOS og stiller opp 5 til. Når du har klokka endel, må du sjekke om maskinen er stabil. Da laster du ned et program som hete prime95, kjør det i ca 1 time før du klokker videre. Hvis du tror du har nådd grensen, så kjører du den i ca 1 døgn i prime for å sjekke at den er 100% stabil, finner du ett punkt der den er stabil i prime og ikke kommer høyere fordi da blir den ustabil og failer i prime, kan du sette opp volten med ett hakk for å komme videre i klokkingen. Slik holder du på. Ville ikke hatt noe særlig mer Vcore enn 2V. Men hvis du har luft kjøling ville jeg ikke gått høyere enn 1.8V, noe i den duren. Last ned speedfan og sjekk tempen, pass på at den ikke blir for varm når du klokker NB: husk å sett AGP/PCI lock på 66/33MHz !! Lykke til Endret 6. januar 2004 av Gef Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Argh! Du posta to ganger din løk. Da finner du innlegget mitt på andre post, men Gef sitt er nok bedre Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Argh! Du posta to ganger din løk. Da finner du innlegget mitt på andre post, men Gef sitt er nok bedre Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Argh! Du posta to ganger din løk. Da finner du innlegget mitt på andre post, men Gef sitt er nok bedre Hva er det du ler av? Edit: Løk? Endret 6. januar 2004 av PsychoPat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå