The Jackal Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ser ut som den online manualen jeg ser på er for v2.10, så den er nok litt gammel Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Nå har jeg install nyeste G6 og satt opp serveren , og der var de egen Option for Passive og gjort slik du sa... menne har samme problem > logged in. > 230 User test logged in. > PORT 10,0,0,254,6,171 > 200 Port command successful. > NLST / > 150 Opening data connection for directory list. > QUIT > 221 Bye bye ... > 426 Cannot retrieve. Failed. Aborting Jeg tror Chello har blokka alt.. fordi jeg testa og kjøre direkte til Modemet , med Aktiv ftp og det funka heller ikke får samme feil og jeg har kjørt ftp lenge med maskinen kobla direkte til Modemet...tror chello driver på med noe humbugg...Noen som kan bekrefte dette? Endret 7. januar 2004 av Ken@th Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 ta å dropp å ha noen setting i multi IPs, men kryss av under dynamic IPs. Ellers har du noe som heter IP access restrictions, men akkurat hvordan du kommer fram til den menyen vet jeg ikke På loggen så ser forresten ut som den ikke sender deg portrangen 5000-6000. Har du husket å sette opp den etter at du installerte på nytt? Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Jepp Har satt opp port rangen 5000-6000 i g6 men det med porting der som du snakker om så ser det ikke ut som den sendermeg til 5000-6000 det har den aldri gjort... Men når jeg bruker IEXP og connecter meg til den lokale IP adr.. så får jeg frem Dir`ene Men når jeg bruker FlashFXP så får jeg ikke frem noe , får connected menne ser 0 jeg har haka av for Passive Mode i FlashFxp Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg tror Chello har blokka alt.. fordi jeg testa og kjøre direkte til Modemet , med Aktiv ftp og det funka heller ikke får samme feil og jeg har kjørt ftp lenge med maskinen kobla direkte til Modemet...tror chello driver på med noe humbugg...Noen som kan bekrefte dette? Er lite trolig. Siden du kobler deg direkte mot din egen maskin, så er du egentlig ikke på nettet til Chello i det hele tatt. Mulig det er noe firewall er lignende i routeren som blokker et eller annet... Du kan prøve er å koble til IP 127.0.0.1....for å se om du får koblet uten å gå om routeren. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 > logged in. > 230 User test logged in. > PORT 10,0,0,254,6,171 > 200 Port command successful. > NLST / > 150 Opening data connection for directory list. > QUIT > 221 Bye bye ... > 426 Cannot retrieve. Failed. Aborting Her bruker du jo faktisk ikke passive ftp tror jeg. PORT kommandoen skulle vært PASV...kan tyde på at det er noen ubrukelige instillinger som du har glemt. Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Lokalt har aldri vært noe problem... Men med en gang jeg skal igjennom Chello så blokkeren den... som sakt gikk direkte til Modemet ( uten routeren ) og da fikk jeg heller ikke kontakt .. og jeg har hatt FTP mange ganger oppe å kjørt før... og det har funket perfekt... Når jeg skal connecte meg igjenom chello med 62.x.x.x så får jeg kontakt noen ganger og noen ganger ikke... Endret 7. januar 2004 av Ken@th Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Hum jeg har gjort som du sa... med Passive mode menne da må det finnes en "hake av plass for passive mode " under General Settings elns ? Hva kommer det av at når jeg connecter meg igjenom dette her http://www.relativt.net/ftp.php så får jeg kontakt men med en gang jeg skal bruke Flashfxp fks så får jeg ikke kontakt i det hele tatt ? Endret 7. januar 2004 av Ken@th Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Noe av problemet her er jo at det ser ut som du får tilsendt feil IP og port slik at klienten plutselig tror at den skal koble til feil IP og port. Uansett er det vel ikke verre enn å sende en mail til Chello for å høre. Kan jo umulig være ulovlig å sette opp en ftp til privat bruk, så at de skulle stenge for dette er jo ganske rart. Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) enig der ja... får vell sende mail elns til chello og høre... menne tror jeg finner køya gidder ikke mere nå.. Endret 7. januar 2004 av Ken@th Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 som en siste ting, kan du jo bare prøve å starte router og server på nytt, slik at du er sikker på at alle innstillinger er kommet med. Ellers får vi bare vente til du får svar fra Chello. Har vel egentlig ingen gode forslag å komme med for øyeblikket. Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Greit det.. takk for hjelpen Menne jeg vet at de som har Lyse her i Rogaland , Kan ikke sette opp FTP server etc.. når dem har Dynamisk IP , Dem må bestille Fast IP for å få sette opp FTP... tror kansje at det samme har chello gjort nå.. slik at vi ikke kan sette opp FTP.. Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Du kan vell i teorien sette opp FTP selv om du har dynamisk IP, med mindre Lyse aktivt sperrer for dette. Har du prøvd å sette opp RaidenFTPD eller Serv-U? Lenke til kommentar
Budashaka Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Husker at jeg hadde en del knoting med dette selv. Har 3c857 router og kabelmodem. Kabelmodemet er helt åpent. Det som hjalp for meg var å bruke en annen passive portrange enn 5k-6k. Detr burde ikke ha noe å si, men anyways; Verdt et forsøk. Under Setup->Multi IP settings/Passive Mode krysser jeg av for "Use passive mode IP". Skriver inn min eksterne ip som "fixed IP" (www.whatismyip.com) og under portrange har jeg fra 17001 til 17501. I 3com'en åpner jeg port 21 og rang'en 17001-17501. Vet ikke noe om den ftp sjekkeren på relativt.net, men iexp bruker som regel aktive mode for å logge seg på ftp'er (kan settes opp til å bruke passive istedet). Kan være derfor det funker via iexp, men ikke flashFXP. Om dette ikke fungerer kan du enable dhcp i 3com, og la den gi deg ip fra default range (192.168.1.x) og så sette opp portene på den adressen du da får. Endret 7. januar 2004 av Budashaka Lenke til kommentar
KriB Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hadde chello før og de vil absolutt ikke at man skal kjøre server av noe slag på linjene deres. Såvidt jeg husker så blokkerte faktisk upc port 21. Jeg kjørte bare serveren på en annen ledig port (se på www.iana.com for å finne ut hvilke som brukes av programmer) og det virket som smurt. Hadde faktisk samme serverprogram som deg kjørende, og det gikk bra. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) bruk no-ip for å fikse problemet med dynamisk ip. De har et kjekt lite program som ligger i trayen din og oppdaterer ip-en din hver gang den endres. www.no-ip.com [edit: skriveleif] Endret 7. januar 2004 av KriB Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Ja skal teste... Menne det virker som at ftp kjører på Aktiv i stede for Passive... siden det funker med Iexp og ikke flashfxp ? det er noe humbugg her... Lenke til kommentar
KriB Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Jeg har en kompis som hadde trøbbel med å komme inn på serveren min selv om alt var satt opp riktig (som også er Bulletproof server). Husker ikke hvilket program han brukte. Han spurte meg om hjelp, men siden jeg ikke kunne hans program, ba jeg ham om å prøve Bulletproof klient, som er det jeg bruker til vanlig, slik at jeg kunne hjelpe ham. Han la inn Bulletproof klient, satte det til passive, og alt funket som bare juling uten at vi gjorde noen spesielle instillinger. Aner ikke hvorfor. Verdt å prøve? [Edit: Skriveleif] Endret 9. januar 2004 av KriB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå