Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av FTP Med Passive Mode

Anbefalte innlegg

Jeg har Problemer med Passive Mode

Jeg har Chello 1024\386 og en 3Com router som jeg har åpna portene 21 og 45-55 og 5000-6000

Jeg bruker Bulletproof FTP server og jeg har "Aktivert Passive Mode"

Under "Multi IP Setting" i det store Rommet har jeg adda Interne IP adr 192.X.X.X

og den Externe IP adr i den lille masken nederst "Passive Mode IP" .Så tester jeg og connecte til FTP herfra = http://www.relativt.net/ftp.php

og der kommer den frem til :

150 Opening data connection for directory list.

QUIT

221 Bye bye ...

426 Cannot retrieve.

Når jeg bruker Client , Får den ikke Kontakt i det hele tatt ?

Noen som vet hva problemet kan være ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå Har jeg tatt av Firewallen og jeg få kontakt med FTP på uanz port . menne jeg kommer ikke helt inn ikke lengre en

QUIT

Jeg hadde også problem med å logge skikkeligt inn på BFftp.

Kom liksom bare halveis og så fikk jeg en feilmelding.

jeg leste igjennom manualen ørten ganger og til slutt måtte jeg bafe prøve meg litt frem for det virket ikke slik det stod i manualen.

Der du legger til brukere må du under Links & Messages kryssa av for:

- Links to add to directories

- Treat as virtual directories (stod i manualen at det skulle være Treat as links)

- Resolve windows shortcuts

Dette virket iallefall for meg. jeg har fast ip så kanskje det blir litt forskjell men det kan jo fungere for deg også :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Hum... dette er noe med Portene og gjøre..

Noen andre forslag ?

Hmm, du får logget inn men ikke listet directories. Ser ut som om det er porten for DATA som feiler. For at aktiv ftp skal fungere må du ha åpnet for port 21 inngående, og port 20 utgående. Altså må port 21 være forwardet. Fungerer aktive mode?

Hvis det er kun passiv mode som feiler, og det skjer under oppkobling av data-porten ( ser ut til å være det i ditt tilfelle, siden du får logget inn ) så må du dobbeltsjekke forwardingen av 5000 - 6000 og at FTP-serveren virkelig er satt opp til å bruke disse portene. I tillegg ( i hvert fall i noen ftp-servere ) må du også skrive inn din eksterne IP-adresse inn i konfigurasjonen. Det måtte jeg, men jeg bruker pure-ftpd.

Regner også med at du alltid tester utenfra, altså enten fra et shell eller lar noen andre teste at ditt oppsett fungerer.

Tar jeg ikke helt feil så sperrer også Chello bestemte porter, men det kan kanskje andre opplyse om.

Lenke til kommentar

Se der ja... Jeg har 3Com router , jeg har slått av firewallen , og jeg bruker Bulletproof og RaidenFTPD og hos begge disse programmene får jeg bare Disconnection når den skal liste Dir`ene

Hvor kan jeg se om Forwarding etc... ? det er Virtual Server og DMZ under Firewallen i Routeren ?

Lenke til kommentar

Først og fremst vil du kjøre passive mode på ftp serveren din, glem active. Det du må huske på er å forwarde port 21, samt portrangen 5000-6000 i routeren din. Det gjør du under virtual servers. Det som også er en ting, vet ikke hvordan dette fungerer i Bulletproof eller RaidenFTPd, men du har muligens en setting som heter noe som "ftp server address" og "bind". Uten å gå for mye i dybden, så skal ftp server address være adressen til maskinen (din interne IP), mens bind er din eksterne IP (din eksterne IP).

Lenke til kommentar
Det er noe i RaidenFTPD som heter explicit SSL port ? skal jeg da putte inn porten som serveren er lista på ?

når noen connecter står det

PORT: 10,0,254,5,233

QUIT

Explicit SSL er bare hvis du skal kjøre med kryptering på linjen. Legg det til side foreløpig, og konsentrer deg først om å få ting til å fungere uten.

Lenke til kommentar

Nå har jeg åpna port :

Virtual Server = 21

Virtual server = 5000-6000

> 150 Opening data connection for directory list.

> QUIT

> 221 Bye bye ...

> 426 Cannot retrieve. Failed. Aborting

> disconnected. (00:00:15)

Den kommer ikke lengre en til

Lenke til kommentar

Chello har nok ikke blokket det, men ting kan jo være litt knotete å få til noen ganger.

Checklist:

-Du har forwardet port 21 og 5000-6000 under virtual servers i routeren

-Du har laget en ftp root/katalog som de som logger inn kan se

-Du har satt opp bruker

-I MultiIP settings setter du din lokale IP, under Passive Mode krysser du av for fixed IP og setter routerens IP addresse.

Hva skjer nå? Lim inn hele loggen, eventuelt gi meg IP/bruker/passord på personlig melding så jeg kan se det selv.

EDIT: Under General Settings har du seffern satt "listen on port" til 21

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar
Det er Ingen plass det står om Fixed IP i Multi IP settingen ?

der er det bare vindu for Lokale IP`er og "Passive Mode IP"

My bad...sitter bare med manualen som ligger på hjemmesiden her. Ser ut som du kan krysse av for "enable IP chnges monitor" under dynamic IP. Fixed ip settingen skulle være under passive mode vinduet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...