Gjoska Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 Hei, jeg har en skriftlig innlevering i psykologi (en case) og tenkte å dele den her og høre deres tanker på hvordan jeg kan løse oppgaven? Er det noe spesielt dere kommer på som jeg bør inkludere? Jens går i 5. klasse på barneskolen. Atferden hans er utfordrende for både medelever og læreren hans. Pulten og bokhylla er rotete, han bråker og i timene og han får sjeldent gjort det han skal i timene. Når han bråker eller roter, kjefter læreren på han. Atferden hans blir ikke bedre av den grunn. De få gangene han ikke bråker, er når han har sløyd og gym. I disse timene får han utfolde seg fritt og de mange ideene hans blir mottatt positivt. Han får også gode tilbakemeldinger på det han lager i sløyden. Han har stor tro på at han skal klare å lage en fin treskål i julegave til foreldrene sine. Jens sliter med de såkalte «pugge-fagene» på skolen (f.eks. naturfag eller religion). Han synes det er vanskelig å huske det læreren sier, eller det han leser. Han gruer seg alltid til prøver i disse fagene, fordi han vet at han kommer til å gjøre det dårlig. Han tenker at han ikke er smart nok. - Forklar situasjonen til Jens ved hjelp av fagbegreper og teori/modeller/forskning. - Hva kan læreren til Jens gjøre for å forbedre atferden hans og hjelpe han faglig? Hva med foreldrene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå