Gå til innhold

Skjermkort for en billig penge - noen råd?

Anbefalte innlegg

Hei igjen :smile:

Hvis man ikke har lyst å bruke en formue bare i skjermkort, men velger å moderere seg rundt et par tusen kroner, hvilket skjermkort bør jeg velge? Jeg har Aopen AX4BSPRO HK og har da følgelig kun SDRAM. Kan vel kun ha skjermkort med SDRAM da, ikke sant?

Mitt nåværende kort er GF2MX, begynner kanskje å bli litt slitent...? Er det noen bra kort til min PC i GF3 - serien? Det må vel begynne å synke i pris, nå når GF4 er rett rundt svingene.

Et spørsmål til: Hvor mye kan et skjermkort overklokkes uten bruk av ekstra vifte? Jeg har forstått det slik at man kan bruke et program (powerstrip?) som redskap for overklokking. Er det mulig å få noe ekstra ut av mitt GF2MX på den måten?

Takker for eventuelle svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg GeForce3 Ti/200 eller Radeon 8500LE. Begge fåes for litt under 2000 kr.

Du kan fint benytte skjermkort med DDR-minne i kombinasjon med SDRAM - det er ingen slik sammenheng mellom minneteknologien som brukes på skjermkortet og resten av systemet.

Du kan nok overklokke skjermkortet ditt noe, hvor mye avhenger av flere faktorer; hvor god kjøling det er på kortet, hva slags minne-type det har (ns-spesifikasjon) etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...