Gå til innhold

forslag pc til programmering, kontorbruk og aksjehandel

Anbefalte innlegg

Skal bruke en pc til kontoroppgaver, litt aksjehandel og ønsker å lære meg programmering . ønsker å ha skjermkort med mulilghet for minst to skjermer. Har sett på denne fra komplett: KOmplett office pc  med skjermkort til minst to skjermer og to skjermer blir den veldig dyr. Kan jo betale dette, men vil det være verdt pengene når jeg ikke skal spille noe?

Finner det utrulig komplisert å velge i denne jungelen av datamaskinger og skjermer.

Har en bærbar nå, men er for lite og knotete å bruke.

Er vanskelig å lese seg opp på spesifikasjonene når jeg ikke har byttet pc på mange år.

Noen som har forslag til pc? legge mest penger i skjerm?

Eller er pc til halve prisen hos Power eller Elkjøp like bra.

Endret av GjestAL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På spørsmålet om den er verdt pengene kan jeg si at det spesielle med denne pc er at den har en cpu til ca 6300 kr. Dette gjør at denne pc da blir 3000 dyrere enn en tilsvarende pc med en cpu som koster tilsvarende mindre. Så om dette er verdt pengene kommer an på om en har en nytte av denne økte ytelsen i det en skal bruke pc'en til.

Edit: 32 GB ram og 1TB SSD er også med på å ta opp prisen.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
49 minutes ago, Svein M said:

Ingen av disse har skjermkortet inkludert. legger jeg til det så får jeg samme prisen omtrent som den jeg linket til.

Lenke til kommentar

Ja jeg tenkte nok på to 1920x1080 skjermer som kan drives av den integrerte grafikken og overføres både på HDMI 1.4 og dvi.

Om en kommer opp på 2560x1440 eller ikke minst på 4k skjermer så er det nok en fordel (nødvendig) med skjermkort. En trenger også enten displayport eller HDMI 2.0.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Jeg ser nå at GT 1030 skjermkortet har noen begrensinger på skjerm oppløsning

DVI (single link): 1920 x 1200 @60Hz

HDMI 2.0: 4k @60Hz (Mulig med høyere oppløsning, men da kanskje med 30Hz eller mindre bit til farger)

Så det kan tenkes at du vil opp på en maskin med GeForce GTX 1650 skjermkort om du vil ha 2 skjermer med høy oppløsning.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...