Labelle Skrevet 30. april 2021 Del Skrevet 30. april 2021 (endret) Hei, I Desember ble bilen min rygget på i et parkeringshus. Heldigvis hadde den uheldige lagt igjen en lapp på vinduet. Jeg fikk kontakt med personen og vi skrev skademeldingen sammen. Jeg har fylt ut en slik blankett før så jeg vet hvor viktig det er å få med all informasjon. Jeg tok kontakt med forsikringsselskapet og fikk beskjed om å få taksert skaden. Takseringen ble godkjent av forsikringsselskapet. Jeg benyttet meg av et lokalt Lakk/bilopprettingsfirma her jeg bor. Skaden var liten kosmetisk, men mye teknisk ble berørt... - Oppripet frontfager - Feilmelding på parkeringssensor forran. (ingen på forsiden av bilen fungerer) - Lekkasje på spylevesketank - Dekselet til spylerne til frontlyktene hadde spruttet av. - Tåkelys knust. Bilen var først innom utbedring i Februar grunnet lang ventetid. Her ble det kun fikset lakkering av fanger og utbedring av tåkelys da de irriterende nok ikke hadde bestilt opp ny spylevesketank mens fangeren var allerede av. Så bilen måtte inn igjen.. Etter purring senere hadde de glemt av å bestille å virket nesten litt useriøse. Endelig fikk jeg bilen inn igjen etter å ha maset flere ganger. De har nå fått byttet spylevesketanken men klarer ikke å få parkeringssensoren forran til å fungere. Den er byttet. De mener at problemet ligger i ledningsnettet til sensoren nå, og det skal visst nok ikke ''være mulig'' at dette skal ha blitt berørt av en såpass liten skade bilen har fått sier formannen på verkstedet. Jeg følte meg mistenkeliggjort da mannen på verkstedet konfronterte meg om dette. Akkurat som dette problemet skulle ha vært inntruffet før den aktuelle skaden. Han begynte å snakke om evt oppirring av ledningsnettet. Jeg forklarte han at feilmeldingen kom opp like etter skaden inntraff. Men virket bare som han så på det som en ren løgn. Bilen har enda nybilgaranti. Men jeg syntes det blir ''feil'' å prøve på å benytte seg av dette på en slik skade bilen har vært innblandet i. Legger ut et bilde av skaden som er benyttet i saken. Gjelder en 3 år gammel Skoda Endret 30. april 2021 av Labelle Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. april 2021 Del Skrevet 30. april 2021 Vanskelig å konkludere med noe her, men har du fått en takstrapport som sier at parkeringssensor er defekt, så skal bilen repareres og du skal få den tilbake uten feilmeldinger. Om det krever mer deler enn antatt så blir jo det en sak mellom verkstedet og forsikringsselskapet. Derfor er det ofte lurt å bruke et karosseriverksted som er godkjent av importør/merkeforhandler i ditt område da du også nå får garanti på den jobben som er gjort, pluss at de har kompetanse på bilene. Lenke til kommentar
liehen Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 Merkelig å skulle mistenke at du lyver om dette når du uansett ville fått det dekket av nybilgarantien, så jeg forstår ikke helt logikken i det. Lenke til kommentar
Helm Skrevet 5. mai 2021 Del Skrevet 5. mai 2021 Jeg synes det er rart at det er verkstedet og ikke forsikringsselskapet som argumenterer om at det må være en gammel feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå