GrinderX9 Skrevet 30. april 2021 Del Skrevet 30. april 2021 Så kjøpte spillet en dag før det slapp, for å få med meg 50% rabatt da jeg eier originalen. En natt med nedsalting pga tregt internett, ventet en hel dag før spillet åpnet opp sent i går. 20 nye giga som måtte lastes ned, men fant ut det var en 4K patch, som man ikke trengte og jeg skrudde den av, så da ble det bare 4 giga å laste ned. Før jeg skrive litt om spillet, en ting som er ganske viktig her. Dette er ikke en Rome 1 vs Rome 2 ting. Rome remastered er veldig tro mot originalen, om man liker Rome 1 eller 2 best er en smaks sak, og remasteren vill nok ikke for noen forandre denne oppfatningen. Så spørsmålet man heller bør stille seg er: Er rome remastered bedre enn Orginalen? Mitt førsteinntrykk var ikke så bra. Da alt endelig var klart tok det fryktelig langt tid å starte, flere minutter, trodde faktisk jeg hadde opplevd en kræsj. Da jeg endelig var inne var loadingen for å starte også fryktelig lang, og første loading for å starte en kamp fryktelig lang. MEN, andre gang jeg startet spillet var alt annerledes. Ting loaded helt greit og kjapt. Menyene i spillet er nye. Tar litt tid å bli vandt til. Men for å være helt ærlig er de mye bedre. Mer oversiktelig og stat bonuser kommer tydeligere frem og hva de betyr og hvorfor man har de. Grafikken er litt slik man "husker" originalen var. Det er ikke før man faktisk sjekker med en sammenligning man ser hvor mye bedre det er. Alt flyter veldig fint. Kamera systemet i kamp fungerer også mye bedre. Mitt inntrykk så langt er også at AI er en god del forbedret. Har sett AI gjøre ett par ting som er nytt for meg. Men litt tidlig å si. Så for å oppsummere. Spillet fungerer knirkefritt, flyter fint, ser mye bedre ut og er mer eller mindre slik man Husker Rome, bare... bedre. Det er i alle fall min mening. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 30. april 2021 Del Skrevet 30. april 2021 Kan jeg spørre hva synes du om Rome Total War 2? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. april 2021 Del Skrevet 30. april 2021 Folk opplever vist noen problemer med at spillet krever man skal bruke en eldre versjon av Window 10 64, så noen får ikke spilt det, og noen som sitter på Win 7 får ikke spilt det da spillet hoppet til win 10 only rett før lanseringen. Kan ikke si noen om spillet selv, jeg er ikke så gira på det, kanskje om det kommer noen flotte mods til det, men vanilla Rome 1 er uspillbart for meg etter å ha spilt timevis med Rome total realism. Jeg spilte også rome 1 til døde, så mye at jeg ikke greide å runde en eneste total war kampanje igjen før Shogun 2 kom ut. Så jeg rundet aldri en kampanje i Medeival 2, Empire og Napoleon(jeg har gjort det senere, men det er lenge etter de spillene kom ut) Så jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe det nå med 50% avslag, jeg venter å ser om det kommer noen mods og så kjøper jeg spillet når det kommer på salg igjen. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 30. april 2021 Forfatter Del Skrevet 30. april 2021 (endret) Flin skrev (1 time siden): Kan jeg spørre hva synes du om Rome Total War 2? For å være ærlig har jeg ikke spilt det veldig mye. Jeg likte aldri hvordan man utvider byene i Rome 2 og spillene som kom senere. Samt at pc'n min når det kom egentlig ikke var god not. Men kan nok hende jeg går tilbake til Rome 2 etter å brukt en del timer på remaster. Så jeg er nok ikke den rette til å sammenligne remaster og Rome 2. Alt jeg kan si er at Rome 1 remaster er en god utgave av det første spillet Endret 30. april 2021 av GrinderX9 Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 30. april 2021 Forfatter Del Skrevet 30. april 2021 Gunfreak skrev (18 minutter siden): Folk opplever vist noen problemer med at spillet krever man skal bruke en eldre versjon av Window 10 64, så noen får ikke spilt det, og noen som sitter på Win 7 får ikke spilt det da spillet hoppet til win 10 only rett før lanseringen. Kan ikke si noen om spillet selv, jeg er ikke så gira på det, kanskje om det kommer noen flotte mods til det, men vanilla Rome 1 er uspillbart for meg etter å ha spilt timevis med Rome total realism. Jeg spilte også rome 1 til døde, så mye at jeg ikke greide å runde en eneste total war kampanje igjen før Shogun 2 kom ut. Så jeg rundet aldri en kampanje i Medeival 2, Empire og Napoleon(jeg har gjort det senere, men det er lenge etter de spillene kom ut) Så jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe det nå med 50% avslag, jeg venter å ser om det kommer noen mods og så kjøper jeg spillet når det kommer på salg igjen. Kommer sikkert noen gode mods etter hvert. Kan nok være greit for deg å vente en god stund med Rome 1 remaster til det har noen gode mods ja Lenke til kommentar
Flin Skrevet 30. april 2021 Del Skrevet 30. april 2021 GrinderX9 skrev (3 timer siden): For å være ærlig har jeg ikke spilt det veldig mye. Jeg likte aldri hvordan man utvider byene i Rome 2 og spillene som kom senere. Samt at pc'n min når det kom egentlig ikke var god not. Men kan nok hende jeg går tilbake til Rome 2 etter å brukt en del timer på remaster. Så jeg er nok ikke den rette til å sammenligne remaster og Rome 2. Alt jeg kan si er at Rome 1 remaster er en god utgave av det første spillet Jeg spør fordi jeg likte Rome 1 bedre enn oppfølgeren. Kanskje jeg burde sjekke ut remasteren. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå