Cascade Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Har nettopp fått ADSL og skulle til å dele internett oppkoblingen i et nettverk jeg allerede har. Problemet ligger i det at adsl abbon. ikke innhold en router, bare et adsl modem; den pcen som deler internettoppkoblingen har en nettkabel fra nettverkskortet ut til modemet, men må samtidig ha en nettkabel inn i en switch. Hva skal jeg gjøre? Vil det fungere med to nettverkskort i pcen med internettoppkoblingen? Eller må jeg invistere i router? Hvordan får du en router og en switch til å jobbe sammen? Tar du en kryssetkabel fra uplinken i swichen og inn i routeren? Lenke til kommentar
sim Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg vil anbefale deg å sjekke ut clarkconnect eller smoothwall (søk på dem på google, første treffet, orker ikke finne url nå ;p). Ruteren/maskinen du setter til å dele vil jobbe med svitsjen ja. Du bruker bare samme type TP til samme type port som de andre PC-ene. Jeg kan også si at jeg har en SMC Barricade 7004[Et eller annet (VBR?)] ruter med innebygd svitsj, fungerer kjempefint, selges for rett under 1000-lappen på komplett.no. Lykke til. PS: Om du bestemmer deg for Clarkconnect eller smoothwall og sitter fast, så kan du alltids stikke innom Linux-forumet ;D. Lenke til kommentar
Cascade Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Takker for hjelpa. Tror jeg satser på ruter med innebygd switch. Clarkconnect og smoothwall skjønte jeg ingenting av... Lenke til kommentar
sim Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hehe, kanskje litt stress i starten, men du har mye større muligheter med en slik løsning, smoothwall/clarkconnect. Men som sagt, anbefaler SMC ruteren, den fungerer kjempeflott ;D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå