tvv Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Hei! Sender til annen Iphone og alle meldinger har alltid vært blå - nå blir det plutselig grønn og det står under "sendt som tekstmelding" Noen som vet når dette skjer - er telefonen skrudd av - skjer det da? Eller noen som vet? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Iphone forsøker alltid å sende meldinger via data i imessage, men om avsender og/eller mottaker ikke har tilgang til data via wifi eller mobildata, eller at en av enhetene har deaktivert muligheter for imessage meldinger, vil meldingene til slutt ende opp med å bli sendt som sms. Personlig har jeg også erfart at hvis man har en iphone og en random android telefon med tvilling sim, uavhengig om hoved eller tvillinng sim står i iphone eller ei, vil meldingene i hovedsak bli sendt til iphone først som "blå" meldinger, men om mn plukker opp en annen telefon med android, vil meldingene da bli sendt som sms (grønn). Og ironisk nok da ende opp på begge telefoner hos meg som sms. Ellers er imessage litt som disse uransakelige veiene de religiøse snakker om... 1 Lenke til kommentar
tvv Skrevet 29. april 2021 Forfatter Del Skrevet 29. april 2021 Så da om telefonen er uten strøm eller skrudd av vil meldingen bli grønn - naturlig nok da den ikke har tilgang til wifi eller mobildata Da har jeg skjønt rett? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Det trenger ikke å være sånn. Man kan fortsatt få en blå melding fra iphone til iphone selv om den ene er skrudd av. Men det er så mye tilfeldigheter å ta hensyn til at det blir som å vifte med fingrene i været etter vann for å finne årsak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. april 2021 Del Skrevet 30. april 2021 En iPhonebruker kan også velge å slå av iMessage, da kommer alle meldinger som SMS. Lenke til kommentar
HoppOver Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 Har opplever det samme. Kan det betydelig mottakeren har blokkert deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå