Gjest Slettet-wYQUs59I Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 (endret) Hei! Jeg har nettopp fått ABS og ESP varsellamper på min bil. Jeg kjører Citroen Berlingo 2009 modell. Feilen kommer opp når jeg trykker inn bremsen (noen ganger tar det litt tid før det skjer, mens andre skjer det med en gang). Og da lyser ABS og ESP helt til jeg skrur av og på bilen igjen. Jeg har også oppdaget at bremsene blir ikke ''harde'' når jeg trykker inn bremsepedalen gjentatte ganger (når varsellamper lyser). Jeg har fått en venn til å diagnostisere feilen og dette kommer opp (oversatt fra polsk): ABS (anti-skid system) - bosch 8.1 ESP (1 fault code) C1301 -Brake fluid pressure sensor signal -compatibility -discontinuous bremselys bak på bilen lyser opp når jeg bremser. Har noen noe forslag på hva det kan være? Jeg er livredd at det er ABS-pumpen som er ødelagt, etter det jeg har hørt så koster det å skifte den samme som verdien på bilen... Setter stor pris på alle tilbakemeldinger og tips Endret 29. april 2021 av Slettet-wYQUs59I Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Slettet-wYQUs59I skrev (4 timer siden): Jeg kjører Citroen Berlingo 2009 modell. Hva er kilometerstanden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wYQUs59I Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 mobile999 skrev (12 minutter siden): Hva er kilometerstanden? 160 000km Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Det er sannsynligvis trykksensoren som er utslitt. Det skal være mulig å bytte trykksensoren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wYQUs59I Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 mobile999 skrev (9 minutter siden): Det er sannsynligvis trykksensoren som er utslitt. Det skal være mulig å bytte trykksensoren. Tusen takk for tipset. Har du mulighet å vise et bilde/link på hvordan denne delen ser ut? Er det noe man kan skifte på egenhånd? Er det den delen som ligger over bremdepedalen? Beklager mange spørsmål nå. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Trykksensoren sitter inne i abs modulen. Den er noe man normalt ikke bytter selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wYQUs59I Skrevet 30. april 2021 Del Skrevet 30. april 2021 mobile999 skrev (7 timer siden): Trykksensoren sitter inne i abs modulen. Den er noe man normalt ikke bytter selv. Tusen takk mobile999. Kortere sagt, bilen på på verksted... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå