Iki Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 LarZen skrev (4 timer siden): Holdt på i 7 timer nå med null fremgang og minimal til ingen form for følelse av å oppnå noen ting 😆 Brukte mye av tiden min på å ødelegge planter, skjulte vegger, og statuene, da alt dette gav penger og andre oppgraderinger. Gikk også alltid for trekant dørene før jeg fortsatte gjennom hoveddøren. Etter det var jeg veldig nøye med å gå tilbake gjennom hele området for å fabrikkere så mye nyttig som mulig. Tok det ganske rolig, og brukte geværet som skyter rundt vegger. Hadde utallige debuffs, fra 50% mindre damage på våpen til at kartet forsvant. Men de ble fort borte når man fikk pengene og åpnet absolutt alt i spillet. Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 LarZen skrev (5 timer siden): Holdt på i 7 timer nå med null fremgang og minimal til ingen form for følelse av å oppnå noen ting 😆 Mye pga når du dauer for 109 gangen så blir området random generert og med noe helt ræva våpen og debuffs til tider. Du kan spille jævlig bra og så bli hamra bakifra av dette “procedural generated” dritten. Mektig imponert over spillere som mestrer dette spillet. Jeg er ikke god nok…det er ihvertfall sikkert 😝 Men så du alltid sugd balle da..... Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Lengden på "levlene" hindrer meg. Til dere som spiller. Hvor lang er et RUN ? gidder ikke å løpe i 30 minutter, for å så dø, og måtte begynne på ny. Der burde de lære av DS såfall Lenke til kommentar
Iki Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Ghost pirate LeChuck skrev (30 minutter siden): Hvor lang er et RUN ? Avhenger av hvor fort du har lyst til å løpe. Du kan nok klare å komme deg forbi første nivå på ca 15 minutter, om du ønsker, eller du kan bruke 2-3 timer bare på det ene nivået. Men dør du på nivå to så må du tilbake til nivå en, så det er nok best å ta det rolig, for å sikre seg godt utstyr. Det er et checkpoint du kan bruke per nivå, som lar deg dø en gang uten at du mister noe. Lenke til kommentar
H3rman Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 (endret) Det varierer, men det blir mye mer enn 30 min, et kan jeg garantere deg! Selv er jeg allerede lei etter 9 timer spilling når det tar så lang tid å komme seg tilbake til der man døde! Jeg brukte to timer på å komme meg til tredje boss som var mitt første forsøk og pga elendig drops, samt at jeg startet med rundt 90% liv (av 140%) så klarte jeg AKKURAT ikke bossen på fase 3 med mindre enn 20% liv igjen. Skal jeg prøve boss #3 igjen på andre forsøk så er det helt sikkert at jeg minst kommer til å bruke 1-1.5t for å komme meg dit med decent gear. Får jeg ikke bra nok gear så er det ikke sikkert jeg klarer det, og da kan du gange tiden med to. Det har drept moroa for meg helt. Jeg klager ikke over at spilelt er vanskelig, men det er jævelig frustrende at man må spille om så mye på nytt fordi man ikke klarer noe første, andre, tredje osv. forsøk. Så da står jeg ovenfor et tøft valg. Skal jeg spille passivt, kjedelig og pine meg selv gjennom de samme (kjedelige) banene for å komme til bossen slik at jeg kan ta den, eller skal jeg la spillet ligge. Hittil blir det sistnevnte. I alle fall enn så lenge da jeg bare blir frustert og forbanna av å tenke på spillet. Heldigvis er jeg ikke ferdig med siste DLC av Nioh 2 enda på DotW så da får jeg en liten pustepause. Endret 1. mai 2021 av H3rman Lenke til kommentar
Iki Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 H3rman skrev (4 minutter siden): Jeg klager ikke over at spilelt er vanskelig, men det er jævelig frustrende at man må spille om så mye på nytt fordi man ikke klarer noe første, andre, tredje osv. forsøk. Husk at du får med deg en del gear gjennom hver død i spillet, slik at du blir sterkere for hver runde. Vil også anbefale å ta runder i challenge mode når du går lei av hovedspillet (datamaskinen i skipet ditt) Lenke til kommentar
H3rman Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Det er svært lite du får med deg som er permanent fra hvert run. Om jeg prøver 5x ganger til for å klare boss #3 så får jeg ikke med meg noe annet enn ether. Simulation har jeg allerede spilt 4 ganger i dag og det gir meg ingen verdens ting annet enn 5 ether ved første gang (hver dag). Det hjelper meg ikke til å lære meg bossene og hvordan jeg f.eks skal klare den siste forbanna fasen til boss #3. Man blir så redd for å dø og ikke klare bosser i spillet at det frister mer å sjekke guides på YT for bossen før man prøver først siden man mister så mye ved å ikke klare det. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 H3rman skrev (13 minutter siden): Det er svært lite du får med deg som er permanent fra hvert run. Currency, som du kan bruke rett ved skipet ditt, eller bruke for å kjøpe utstyr gjennom nivået, og aktivere checkpoints. Du unlocker nye items hver gang du tar en boss. Våpen vil være bedre etter hver gjennomgang. Og du beholder items som gir deg mulighet til å komme deg til skjulte rom, hoppe over områder, osv. Lenke til kommentar
H3rman Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Det er kun ether som blir med, ikke de to andre enhetene. Hva mener du med checkpoints? Jeg starter fortsatt ved skipet og må komme meg fra binom 1 til 3 (dropper å ta turen innom 2). Vet at jeg unlocker ting fra bosser, men det tar fortsatt lang tid å komme tilbake for å ta bossene på nytt... Hvordan vil våpnene være bedre? Du låser opp flere, men ferdighetsnivå-progresjonen er vel den samme? Jeg hater å ikke klare ting og jeg kjenner at det faktisk har blitt et problem med Returnal. Så jeg ser meg nødt til å prøve igjen.. 3,3% har klart boss #3, og jeg burde være en av de gitt erfaringen jeg har med Soulslike, Outriders, Remnant osv. Jeg trøblet meg nylig gjennom DS på PS5 med et såklart Monumental run (SL1 WL1, no magic osv.), men der kan jeg prøve og feile. Det har jeg ikke mulighet til i Returnal dessverre. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 H3rman skrev (5 minutter siden): Det er kun ether som blir med, ikke de to andre enhetene. Ether kan du bytte mot de andre enhetene. Hvor du også da får items som takk for at du byttet. H3rman skrev (6 minutter siden): Hva mener du med checkpoints? På hver bane er det en "reconstructor" som fungerer som et checkpoint, du starter der med alt du hadde, utenom parasitter og malfunctions. H3rman skrev (9 minutter siden): Hvordan vil våpnene være bedre? Du låser opp flere, men ferdighetsnivå-progresjonen er vel den samme? Du unlocker passives på våpen som blir værende på dem selv om du dør. Lenke til kommentar
After8 Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 MrCuddles skrev (19 timer siden): Betaler fort for seg sjølv i sparte midler å betale 1000 kr ekstra for Bluray-spelar med sånne forskjellar. No-brainer for min del når det blir ekstra funksjonalitet og sparte penger. Då er det verdt det å reise seg og bytte plate innimellom. Gruer meg til den dagen Sony går fullt digitalt, og har full kontroll på prisane sjølv. Blir som å bytte plate på en platespiller. Akkurat derfor jeg valgte å gå for PS5 med diskdrev. Kall meg gjerne gammeldags, men jeg foretrekker vinylplater og plater til PS5 fremfor å ha alt digitalt 👍 Ulempen er at jeg ikke mottar spillet før på mandag, så får bare smøre meg med litt tålmodighet til! Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Noiz skrev (2 timer siden): Spillet ser ganske bra ut faktisk. Men kommer ikkje til å sette meg ned og spille et skyttespill med kontroller. Spillet har kraftig autoaim da det er bevegelse og ikke presisjons sikting som er fokus. Og det er bare helt ekstremt heftig med DualSense i det spillet her. Helt sykt rått og helt unikt kun mulig med en DualSense. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 (endret) 2 hours ago, LarZen said: Spillet har kraftig autoaim da det er bevegelse og ikke presisjons sikting som er fokus. Og det er bare helt ekstremt heftig med DualSense i det spillet her. Helt sykt rått og helt unikt kun mulig med en DualSense. Hjelper ikkje, det er ikkje verdt timene eg må ha med psykolog kvar gong eg spiller spill med kontroller pga klaustrofobi tanker. Etter The last of us 2, måte eg ha 4 timer over 2 veker bare for å klare å gå inn i små rom igjen. Føler meg ekstremt låst når eg må spille med kontroller. Får heller bare la dette gå. Endret 1. mai 2021 av Noiz Lenke til kommentar
Iki Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 Litt rart, men jeg har enda ikke blitt drept av en eneste fiende i spillet. Jeg har 3 dødsfall til nå, pga puzzles eller terreng, men ellers har jeg bare avsluttet spillet da jeg ikke hadde tid til å spille lengre. Har også funnet ut at den mest OP gjenstanden i spillet er en artifact som gir deg et skjold hver gang du plukker opp en health item. Dette skjoldet blokkerer da hvilket som helst angrep i spillet. Har løpt gjennom bane 1 flere ganger nå for å oppgradere våpen. Hagla, som virker helt ubrukelig først, blir helt utrolig når man får slugs til denne. Anbefalt å unlocke dette ganske tidlig. Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 H3rman skrev (14 timer siden): Det varierer, men det blir mye mer enn 30 min, et kan jeg garantere deg! Selv er jeg allerede lei etter 9 timer spilling når det tar så lang tid å komme seg tilbake til der man døde! Jeg brukte to timer på å komme meg til tredje boss som var mitt første forsøk og pga elendig drops, samt at jeg startet med rundt 90% liv (av 140%) så klarte jeg AKKURAT ikke bossen på fase 3 med mindre enn 20% liv igjen. Skal jeg prøve boss #3 igjen på andre forsøk så er det helt sikkert at jeg minst kommer til å bruke 1-1.5t for å komme meg dit med decent gear. Får jeg ikke bra nok gear så er det ikke sikkert jeg klarer det, og da kan du gange tiden med to. Det har drept moroa for meg helt. Jeg klager ikke over at spilelt er vanskelig, men det er jævelig frustrende at man må spille om så mye på nytt fordi man ikke klarer noe første, andre, tredje osv. forsøk. Så da står jeg ovenfor et tøft valg. Skal jeg spille passivt, kjedelig og pine meg selv gjennom de samme (kjedelige) banene for å komme til bossen slik at jeg kan ta den, eller skal jeg la spillet ligge. Hittil blir det sistnevnte. I alle fall enn så lenge da jeg bare blir frustert og forbanna av å tenke på spillet. Heldigvis er jeg ikke ferdig med siste DLC av Nioh 2 enda på DotW så da får jeg en liten pustepause. Tusen takk for utdypende bra svar. Dette var spikeren i kisten for dette spillet for min del. Kanskje jeg kjøper det senere på et tidspunkt til 50% tilbud eller noe. Nioh 2 er bra. Var level 640 før jeg slettet det. spillt det så alt for mye Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 Noiz skrev (10 timer siden): Hjelper ikkje, det er ikkje verdt timene eg må ha med psykolog kvar gong eg spiller spill med kontroller pga klaustrofobi tanker. Etter The last of us 2, måte eg ha 4 timer over 2 veker bare for å klare å gå inn i små rom igjen. Føler meg ekstremt låst når eg må spille med kontroller. Får heller bare la dette gå. Høres ut som en pcspiller som har forvillet seg inn på feil artikkel..... Lenke til kommentar
H3rman Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 3 hours ago, Ghost pirate LeChuck said: Tusen takk for utdypende bra svar. Dette var spikeren i kisten for dette spillet for min del. Kanskje jeg kjøper det senere på et tidspunkt til 50% tilbud eller noe. Nioh 2 er bra. Var level 640 før jeg slettet det. spillt det så alt for mye Det skal sies at eneste sted jeg har stanget hodet skikkelig i Returnal hittil er veien fra planet 1 til 3 for å ta boss #3 pga flyvende "bombefly" osv. Ellers har jeg følt en fin progresjon. Planet 4 og boss #4 klarte jeg på første forsøk. Tilsvarende mestringsfølelse har jeg ikke kjent siden Sekiro da andre spill som Nioh, DeS osv. så kan man lvle forbi dersom en møter på en vanskelig hindring. Så anbefaler så absolutt spillet. Kjøp det hos Elkøp til 500 og dersom du angrer så selg på Finn til samme sum. Ellers har jeg har noen tips som er et must for å redusere frustrasjonen. Gameplay Løp helt til der du kan kjøpe varer. Dersom "astronaut-figuren" ikke kan kjøpes, start på nytt. Kjøp deretter stor healing potion og evt. 25% økt mengde liv hvis du ønsker. Når du har bra gear og tingene ovenfor så bruk 6 ether til å lage en backup av deg ved "Reconstructor" som gjør at du får en ny mulighet dersom du dør på planeten der bossen er. Instillinger: Sett siktehjelp til "Høyt". Sett "for å spurte" til "Spurt alltid". 1 Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 (endret) 8 hours ago, Ghost pirate LeChuck said: Høres ut som en pcspiller som har forvillet seg inn på feil artikkel..... Eg spiller både PC og Konsoll Elsker Souls spill på kontroller, hadde aldri spilt dem med mus og tastatur, på samme måte som eg aldri hadde spilt skyttespill på kontroller. Endret 2. mai 2021 av Noiz Lenke til kommentar
H3rman Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 (endret) Jeg tror faktisk jeg ville ha spilt Returnal med kontroller om det var på PC også. Det er ikke nøyaktigheten som er viktig i motsetning til skytespill som CS, CoD osv. Så da blir det mer behagelig etter min mening med kontroller. Ble akkurat ferdig med alle bossene og er overrasket over at jeg opplevde veien fra planet 1 til boss #3 som det vanskeligste i spillet. Der døde jeg minst 30 ganger, mens for act 2 så døde jeg kun 1 gang (mellom boss #4 og #5). Så de siste to bossene klarte jeg på første forsøk. Spiller gjennom alt på nytt for "hemmelig slutt" (act 3). Opplevde min første krasj som gjorde at jeg mistet nærmere 2 timer med gameplay da jeg clearet alt innhold for planetene 1-4. Skjønner godt at folk blir ekstremt forbanna når det skjer! Kan ikke forestille meg hvordan jeg hadde reagert hvis det hadde skjedd med en av sekvensene jeg hadde på 3-4 timer. Endret 2. mai 2021 av H3rman Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 Noiz skrev (14 timer siden): Eg spiller både PC og Konsoll Elsker Souls spill på kontroller, hadde aldri spilt dem med mus og tastatur, på samme måte som eg aldri hadde spilt skyttespill på kontroller. Ahh, da så Jeg var pcspiller (FPS) i mange år men ble tvunget over på konsoll pga kronisk musearm. Det var kronglete i begynnelsen men man blir fort vant med det, det er 20 år siden nå. Får aldri samme presisjon da, men jeg spiller på 85" tv liggende dypt i sofaen med chipsskåla ved siden, så har nå komforten hvertall i motsetning til hva man får med mus og tastatur PS! Soulsborne er selve definisjonen på hvordan et spill skal være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå