Mathias Klingenberg Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Her er Volkswagen ID.4 GTX: En kjappere familie-SUV med firehjulsdrift Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 (endret) Mathias Klingenberg skrev (11 timer siden): «har kortere snudiameter (10,2 meter) enn GTX (11,6 meter). Det skyldes nok at man må ha plass til motoren i front.» Nei, det skyldes det ekstra paret med drivakslinger, på forhjulene. Et CV-ledd kan bare vinkles så mye… Endret 29. april 2021 av 1P4XZQB7 2 Lenke til kommentar
snafu0601 Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Tja, en Suzuki Ignis har 9,4 meter snudiameter.. Er nok en kombinasjon av hva som er praktisk å bygge. CV-ledd såklart en del av dette, bilens lengde også. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 snafu0601 skrev (35 minutter siden): Tja, en Suzuki Ignis har 9,4 meter snudiameter.. Er nok en kombinasjon av hva som er praktisk å bygge. CV-ledd såklart en del av dette, bilens lengde også. Ignis er jo en "mini-bil"... Lenke til kommentar
dbass Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Finnes det statistikk på hvor mange personer som vil ha SUV kontra coupé eller stasjonsvogn? Jeg syns det står i nesten alle artikler at alle i Norge vil ha SUV, men på veiene ser jeg det motsatte, det er færre SUV enn stasjonsvogner..? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Salgsstatistikken er vel det tydeligste du kan finne. Personlige observasjoner lider av forventningsbias og kan reflektere preferanser langt tilbake i tid. Lenke til kommentar
bharald Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Har suv, har hatt stasjonsvogn. Når jeg ser hvor mye lengre denne og enyaq kommer med mindre batteri sml etron, og vet at mindre batteri betyr betydelig billigere bil, bør det være håp om at en enda lavere utgave kan gi enda mer bil for pengene enn denne. Mulig det finnes ingeniører her inne som kan fortelle hvorfor flat batteripakke er såpass mye bedre enn en hvor man utnytter plassen under setene slik at man kan sitte greit uten at bilen blir veldig høy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå