Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er D.C.C kort sikring i motorrommet?

audjo

Anbefalte innlegg

Hva er D.C.C kort sikring i motorrommet?

Jeg har en 2004 Toyota Avensis (T25)

Det er helt nytt batteri men bilen min vil ikke starte, lys i dashbord, fjernlys, blinklys, osv. sluttet å virke (kun P/S, og bremse lys virker i dashbord), dører vil ikke låses/lukkes når vi trykker på i nøkkelen. det er ikke noen gåene sikkringer. Så mekanikeren min begynte å sjekke, han stengte av motoren, koblet fra neg-terminalen og satte et voltmeter mellom neg-terminalen og den negative batteriposten. det var spenning så han begynte å ta ut sikringer fra sikringsskapet i motoren. en gang han fjernet DCC-kortsikringen(se vedlegg) gikk spenningen til 0, sikringen ser bra ut, er det noen som vet hva det er for eller hva som forårsaker at bilen ikke starter?

DCC-kortsikkring.PNG

Endret av audjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D.C.C blir vel det samme som short pin, transportsikringen. Når man tar teknisk klargjøring av en ny Toyota må man sette i denne sikringen for å aktivisere låser m.m, vekke liv i bilen.

Jeg skjønner ikke feilsøknings språket deres og det lukter litt dritt av hele opplegget. Så på førsteinntrykk høres det ut nom at noen har satt batteripolen feil vei og det er en hovedsikring som har ryki.

Lenke til kommentar

Har funnet hovedsikring men sikring ser bra ut. Har sjekket alle andre sikringene også alle ser bra ut. D.v.s ingen sikringene var ryk.

Disse ikke fungerer når jeg skrur på tenningen: Hovedlys, sentrallås, radio, bake lys, bremse lys, osv. og på dashbord, varsellampene parkerings bremse lys, ABS og P\S lyser men ingen andre(Se bilde)

dashbord toyota.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...