tdipower Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hei. Har en bærbar maskin med et Dlink DWL 650+ kort i. Dette kortet er det nå laget en betadriver til men det er masse "hækkel" med den og mac-adressen blir forskjellig fra gang til gang etc.... er derfor på jakt etter et trådløskort som passer til linux og som om mulig har et grafisk grensesnitt. Synes terminalknotting er for amatørmessig.... derfor jeg også kjører windows istede for linux til vanlig... noen som kan anbefale en god distrib for bærbare? RH9 har jo problemer med PCMCIA kort, strømstyring og har ingen batterimåler. -FT Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 RH 9 har batterimåler! Både til panelet i gnome/kde + "apm" i komandolinja Har den ikke et PCMCIA prog? Bruker fedora på min laptop (850 mhz 256 mb ram compaq EVO N600c og det fungerer utmerket! Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 RH 9 har batterimåler!Både til panelet i gnome/kde + "apm" i komandolinja Har den ikke et PCMCIA prog? Bruker fedora på min laptop (850 mhz 256 mb ram compaq EVO N600c og det fungerer utmerket! fikk ikke opp noen batterimåler da jeg installerte, og da jeg instalerte en pakke for dette. Er ganske ny på linux da, så mulig jeg ikke kan å leite... Den laster PCMCIA under oppstart men finner ikke mer.. har nå fjernet linux fra maskina da. en Evo N800. Kanskje Fedora er det jeg bør prøve da? så var d å få trådløs nettet til å funke da... Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 jeg fikk trådløst nettverk opp å gå i Linux med en gang jeg. trengte nesten ikke å gjøre noe heller. det jeg gjorde var å gå inni Kontrollpanlet å legge til et hvilket som helst kort, husker ikke helt hvilket jeg la inn. også gikk jeg inni Opera å satt opp proxy instillingene, da var jeg på nett med en gang uten problemer. dette var i Red Hat 8.0 helt sikkert forbedret i senere versjoner. batteri måler skal være på plass i Red Hat 9 ja. mener å huske at jeg hadde det på laptoppen min i Linux. uannsett lykke til. jeg synes det var overanskende lett å få trådløst nettverk og ADSL opp å gå i Linux. verre med nettverket Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Batterimåler: høyreklikke menylinja i gnome/kde-> legg til på panelet->verktøy->battstat(?) masse snadder der Forøvrig funket rh9 også fint på denne maskina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå