Gå til innhold

Tesla Model Y utsatt


Anbefalte innlegg

Marzo skrev (44 minutter siden):

Du troller bare med deg selv.

Model Y kom med en rekke forhastede løsinger i sine tidlige utgaver.
De som fikk bilene tidlig har måttet levere tilbake bilene for å få byttet til nye deler ettehvert som de ble ferdige.

En av de mest omtalte var blandt annet denne:

Tesla-Woodblock-640x354.png

Dagens utgave ser mer gjennomført og korrekt ut.

Er det slitsomt å gjenta seg selv i det uendelige?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Marzo skrev (8 timer siden):

Du troller bare med deg selv.

Model Y kom med en rekke forhastede løsinger i sine tidlige utgaver.
De som fikk bilene tidlig har måttet levere tilbake bilene for å få byttet til nye deler ettehvert som de ble ferdige.

En av de mest omtalte var blandt annet denne:

Tesla-Woodblock-640x354.png

Dagens utgave ser mer gjennomført og korrekt ut.

Nei, den kom ikke med en rekke forhastede løsninger. Det bildet der var bare enda et eksempel på falskneri.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (9 timer siden):

Hva har det med saken å gjøre? S/X har gjennomgått et omfattende redesign.

Det kan da ikke ta så lang tid å kutte rattet i to og snu en skjerm 90 grader?

Mange bilfabrikanter gjør dette hvert år.

De endrer interiør og bytter motorer, lager en kupeversjon el. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (13 timer siden):

Hvorfor syns du det?

Fordi det er det er det nest største utenfor Kina og er det desidert vanskligste markedet å slå igjennom på samtidig som det er det mest differensierte markedet i verden. Det er derfor en benchmark for alle merker av betydning. Her foregår mer utviklings og designarbeid enn noe annet sted,, de aller fleste bilprodusenter i verden har en design og eller R&D utvikling her og er bortimot nødt til å ha det hvis man skal utvikle et topprodukt. Det er også bortimot umulig å lykkes i internasjonal motorsport uten en base i Europa, fortrinnsvis i England.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (9 timer siden):

Likevel ble de tatt på senga av brikkemangel (mens Tesla elegant har manøvrert seg gjennom dette).

De har nok ikke det. De fleste av Teslas styreenheter er bygget i Europa og innholdet i de er ikke annerledes enn hos andre produsenter. Kun noen få av elektronikkomponentene i en Tesla er unike for merket. Men det er klart. Det er lettere for en liten produsent å finne nok komponenter , enn for en stor

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 hours ago, AL123 said:

Fordi det er det er det nest største utenfor Kina og er det desidert vanskligste markedet å slå igjennom på samtidig som det er det mest differensierte markedet i verden. Det er derfor en benchmark for alle merker av betydning. Her foregår mer utviklings og designarbeid enn noe annet sted,, de aller fleste bilprodusenter i verden har en design og eller R&D utvikling her og er bortimot nødt til å ha det hvis man skal utvikle et topprodukt. Det er også bortimot umulig å lykkes i internasjonal motorsport uten en base i Europa, fortrinnsvis i England.

"Differensiert" er jo ikke en fordel. Det betyr at man må ha mer variasjon i utvalg, og da er det er vanskeligere å tjene penger. Dette reduserer viktigheten av markedet, ettersom en bilprodusent da kanskje må spørre seg om det er verdt innsatsen å selge biler i Europa.

Det at det foregår mer design- og utviklingsarbeid i Europa er jo også irrelevant for bilsalget. Det viktige er at man får utviklet gode produkter som kundene ønsker, og det kan man gjøre stort sett hvor som helst.

Motorsport er også generelt irrelevant. Kan gi litt god PR å delta i slikt, men svært få kunder bryr seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (2 timer siden):

"Differensiert" er jo ikke en fordel. Det betyr at man må ha mer variasjon i utvalg, og da er det er vanskeligere å tjene penger. Dette reduserer viktigheten av markedet, ettersom en bilprodusent da kanskje må spørre seg om det er verdt innsatsen å selge biler i Europa.

Det at det foregår mer design- og utviklingsarbeid i Europa er jo også irrelevant for bilsalget. Det viktige er at man får utviklet gode produkter som kundene ønsker, og det kan man gjøre stort sett hvor som helst.

Motorsport er også generelt irrelevant. Kan gi litt god PR å delta i slikt, men svært få kunder bryr seg.

Du kan si mye om dette, men faktum er at alle bilfabrikker i verden utenfor USA ser på Europa som det viktigste markedet. Er man dyktig nok til å lykkes der, kan man lykkes overalt. Amerikanerene har en litt annen holdning, og derfor selges amerikanske biler hovedsaklig i USA. Derfor er det litt synd å se at Tesla inntar litt samme holdning. Hvis de ikke er villige til å se på hva som rører seg i Europa, så vil de ende opp som et nytt GM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (2 timer siden):

 

Motorsport er også generelt irrelevant. Kan gi litt god PR å delta i slikt, men svært få kunder bryr seg.

Sikkert derfor de 4 største F1 teamene har større utviklingsbudsjett enn hele Tesla. Og sikkert derfor Britisk motorsportindustri alene har like mange utviklingsingeniører som hele USA....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, AL123 said:

Sikkert derfor de 4 største F1 teamene har større utviklingsbudsjett enn hele Tesla. Og sikkert derfor Britisk motorsportindustri alene har like mange utviklingsingeniører som hele USA....

Jeg vil si at jeg er over gjennomsnittet interessert i bil. Jeg kjenner ikke til et eneste F1 lag.

Det finnes de som bryr seg om motorsport, og noen av de er bilkjøpere, men for de aller aller fleste som skal ha en bil for å komme seg fra A til B, så er motorsport helt irrelevant i den vurderingen.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (4 minutter siden):

Jeg vil si at jeg er over gjennomsnittet interessert i bil. Jeg kjenner ikke til et eneste F1 lag.

Det finnes de som bryr seg om motorsport, og noen av de er bilkjøpere, men for de aller aller fleste som skal ha en bil for å komme seg fra A til B, så er motorsport helt irrelevant i den vurderingen.

Da er ikke du særlig interessert i bil, nei. Faktisk langt under gjennomsnittet. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Trestein skrev (På 29.4.2021 den 22.10):

Det kan da ikke ta så lang tid å kutte rattet i to og snu en skjerm 90 grader?

Mange bilfabrikanter gjør dette hvert år.

De endrer interiør og bytter motorer, lager en kupeversjon el. 

De har gjort mye mer enn det du skriver her. Hva er poenget med denne evige trollingen din?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (På 29.4.2021 den 22.34):

De har nok ikke det. De fleste av Teslas styreenheter er bygget i Europa og innholdet i de er ikke annerledes enn hos andre produsenter. Kun noen få av elektronikkomponentene i en Tesla er unike for merket. Men det er klart. Det er lettere for en liten produsent å finne nok komponenter , enn for en stor

De har nok det. De beskrev dette under kvartalspresentasjonen sin.

Igjen avsløres din uvitenhet.  

AL123 skrev (På 30.4.2021 den 9.40):

Derfor er det litt synd å se at Tesla inntar litt samme holdning. Hvis de ikke er villige til å se på hva som rører seg i Europa, så vil de ende opp som et nytt GM.

Da er det jo flaks for Tesla at de er et såpass populært merke i Europa.  

AL123 skrev (På 30.4.2021 den 9.45):

Sikkert derfor de 4 største F1 teamene har større utviklingsbudsjett enn hele Tesla. Og sikkert derfor Britisk motorsportindustri alene har like mange utviklingsingeniører som hele USA....

Rart at det er bl.a. tyskerne og japanerne som dominerer innenfor biler da, hvis britene er så fantastisk flinke. Rart at britene med alle disse utrolige utviklingsingeniørene sine ikke klarer å få til et bilmerke som selger til massemarkedet.  

AL123 skrev (På 30.4.2021 den 9.56):

Da er ikke du særlig interessert i bil, nei. Faktisk langt under gjennomsnittet. 

🤣

Hvor gammel er du egentlig? Denne typen argumenter ser man i barnehagen. "NÆHÆI SÅ, DU ER IKKE INTERESSERT I DET SAMME SOM MEG SÅ DA ER DU IKKE EKTE INTERESSERT ASSÅ! JEG ER MER EKTE INTERESSERT ENN DEG, SÅ DET SÅ, ÆDDA BÆDDA!"

Endret av hekomo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (På 27.4.2021 den 21.16):

Man bør legge merke til at de har endret fra "produksjonsstart i midten av 2021" til "levering mot slutten av 2021". I praksis innebærer ikke dette nødvendigvis noen større forsinkelse. De må jo starte fra null og begynne forsiktig med produksjon for så å øke takten gradvis.

Ser ut som rommet for optimistisk tolkning av de uttalelsene nå er sterkt redusert.

image.thumb.png.f89b0f468bd095348386ab2c2cae9916.png

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 

hekomo skrev (På 29.4.2021 den 22.02):

Nei, den kom ikke med en rekke forhastede løsninger. Det bildet der var bare enda et eksempel på falskneri.

Falskneri? Det er en sterk påstand. Denne typiske "er'e så nøye a'"-fiksen er funnet på flere biler. Har du bevis på at det  er forfalsket eller snakker vi om den vanlige automatiske responsen hvor all kritikk er fra løgnere, shortere og hatere?

Tesla Model Y Wood, Plastic Bits Are A Weird Jerry-Rigged Factory Fix

 

Marzo skrev (På 29.4.2021 den 13.55):

Tesla-Woodblock-640x354.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
AL123 skrev (På 30.4.2021 den 9.56):

Da er ikke du særlig interessert i bil, nei. Faktisk langt under gjennomsnittet. 

 

Haha, da tror jeg du drøyt overestimerer den gjennomsnittlige bilinteressen i befolkningen ;)

Jeg har diskutert bil på nett siden no.teknologi.bil på Usenet på 90-tallet og kan heller ikke navnet på et eneste F1-lag. Det er mye med bil som interesserer meg, men interessen for motorsport (og sport generelt) er helt fraværende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...