Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venner og sosialt miljø under studie


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer å begynne på universitetet til høsten og har en del bekymringer rundt det. En del av det handler om hvordan studiebelastningen vil bli og om jeg vil klare å håndtere det, men det jeg likevel er mest bekymret for er det sosiale. Jeg er 28 år, har ikke tatt høyere utdanning før og har aldri hatt noe særlig sosialt nettverk. Var veldig mye alene og isolert i tenårene og det har fulgt meg inn i voksenlivet, der jeg har en tendens til å trekke meg fra sosiale settinger og føler ofte at jeg ikke helt klarer å lese andres signaler og den sosiale situasjonen jeg er i. Jobbene jeg har hatt så langt har ikke krevd noe særlig av meg sosialt sett, og det siste året har jeg utelukkende jobbet på hjemmekontor.

Kjenner at det er viktig for meg å få til noe av det sosiale rundt studiene, men har ingen spesielle erfaringer om å komme inn i et nytt miljø og bygge seg opp derifra. Har dere noe tips? Mitt inntrykk av fadderuken at det er mye drikking, fest og forskjellige leker for å bli kjent. Det er ganske langt unna det er jeg komfortabel med, og alkohol gjør fort at min sosiale tilnærming til andre blir svært.. kaotisk, så det er jeg ikke så interessert i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...